Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

går via conto med på avbetalning??

Hade ett lån hos via conto som jag tyvärr inte kunde betala av. Fick en avbetalningsplan som ja betalade på tills allt krasha med min ekonomi. Nu har jag fått brev av kronofogden att jag har en skuld o betala som ska va betald nu den sista...antigen betalar jag av allt o blir luspank resten av månaden:/ elr så kontaktar ja via conto o frågar om ja får betala hälften nu o hälftwn nästa månad...tror ni dom kan få me på de??:(

Hade ett lån hos via conto som jag tyvärr inte kunde betala av. Fick en avbetalningsplan som ja betalade på tills allt krasha med min ekonomi. Nu har jag fått brev av kronofogden att jag har en skuld o betala som ska va betald nu den sista...antigen betalar jag av allt o blir luspank resten av månaden:/ elr så kontaktar ja via conto o frågar om ja får betala hälften nu o hälftwn nästa månad...tror ni dom kan få me på de??:(

Ring och prata med dom i alla fall...

Har pratat me dom nyss o ikke nån avbetalning allt skulle in direkt..fan kommer inte ha ett öre kvar!! Vad händer om ja betalar in 2 tusen kr nu den 25 som va sista betalnings datumet o sen resten av summan på 2 tusen den 24e maj dvs fyra veckor senare. ..hinner dom driva in skulden????

Har pratat me dom nyss o ikke nån avbetalning allt skulle in direkt..fan kommer inte ha ett öre kvar!! Vad händer om ja betalar in 2 tusen kr nu den 25 som va sista betalnings datumet o sen resten av summan på 2 tusen den 24e maj dvs fyra veckor senare. ..hinner dom driva in skulden????

Har du skrivit på delgivningen? Annars går att förhala prosessen så du slipper anmärkning. Det finns många trådar i det här forumet som förklarar bra hur du gör :)

De skrev ja på i somras:/ prata nyss med kronofogden o skullden ska vist va betald den 15e april som e snart men jag fick betala in den 25 när ja får min lön...men de kan hända att dom börjar försöka driva in skulden redan den 15e om dom ser att inga pengar kommit in. Fyfan hoppas dom kan vänta till den 25e!!! Har så ont i magen av detta...

De skrev ja på i somras:/ prata nyss med kronofogden o skullden ska vist va betald den 15e april som e snart men jag fick betala in den 25 när ja får min lön...men de kan hända att dom börjar försöka driva in skulden redan den 15e om dom ser att inga pengar kommit in. Fyfan hoppas dom kan vänta till den 25e!!! Har så ont i magen av detta...

Usch vad jobbigt, hoppas att det löser sig för dig. Du kan inte be om förskott på lönen?

Förskott på lönen har jag redan frågat om men ikke:/ får tebax massa på skatten i juni men antar att man inte kan få förskott på de??:/

Förskott på lönen har jag redan frågat om men ikke:/ får tebax massa på skatten i juni men antar att man inte kan få förskott på de??:/
tussan du kan begära att få ut din skatteåterbäring redan nu de krav som måste uppfyllas är:

När kan du få förtidsåterbetalning?

Du kan få förtidsåterbetalning av preliminär A-skatt om du förväntas få överskott av slutlig skatt vid slutskatteberäkningen och att det anses vara oskäligt för dig att vänta med återbetalningen. Dessutom krävs att det ska vara fråga om väsentligt belopp (0,2 prisbasbelopp) och att det finns ett angeläget behov. Om inte samtliga kriterier är uppfyllda kan du inte få förtidsåterbetalning.
Som angeläget behov räknas:

• begravningskostnader vid dödsfall inom familjen
  • betalning av egna restförda skulder
  • betalning av egna skatteskulder som riskerar att restföras. Undantag från väsentligt belopp kan i dessa fall tillåtas
  • felaktig handläggning hos Skatteverket t.ex. felaktigt beslut om skatteavdrag
  • emigration
Så här ansöker du

Du ansöker om förtidsåterbetalning av preliminär A-skatt genom att fylla i blanketten Ansökan Förtidsåterbetalning av preliminär A-skatt (SKV 4318).
Om du ansöker innan du fått din inkomstdeklaration bifogar du handlingar som styrker inkomster, utgifter och gjorda skatteavdrag. Har du fått din inkomstdeklaration bifogar du en kopia av den efter att du gjort eventuella tillägg.
Det finns ingen sista dag för ansökan eftersom en ansökan kan registreras hos Skatteverket till dag före uttaget av den slutliga skatten, men ju närmare din ordinarie utbetalning desto mindre anses det oskäligt att vänta på återbetalningen.

Istället för att skicka in blankett så ring Skatteverket på måndag och förklara allt för dem. Lycka till.

Jag fick tillbaka på detta sätt för några år sedan när jag hade det som svårast och hade mycket skulder. Fungerade jättebra, även om tanten i receptionen sa att jag inte skulle få tillbaka något ( så fel hon hade) så det tycker jag absolut du ska testa, ring Skatteverket så fort de öppnar!

Åh tack snälla ni!!! Ska ansöka på måndag. ..tårana sprutar av lycka nu!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp