Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

går smsfinans med på avbetalningsplan via avida?

Hej! Jag antar att det inte går, men jag kollar iaf.

Hej! Jag antar att det inte går, men jag kollar iaf.
Det går inte så du har alldeles rätt tyvärr. Även om lånet går till inkasso kräver de in hela bekloppet plus inkasso kostnad.

Vet du hur snabba avida är med att skicka ärenden till kron olle?

Vet inte exakt hur snabb de är men fått intryck att de är bland de snabbare. Får du ett brev att de ska skicka till kf så har de redan skickat. Läs en tråd som heter Avida inkasso. Tror inte något sms lån hos Avida går att få avbetalningsplan på.

Senast ändrad:
Jag har fått avb plan hos avida, gällande easy credit ! 6000kr lån med 700 kr/mån.

Så bra då finns det alltså en del lån som Avida går med på avbetalningsplaner för.

Vet inte exakt hur snabb de är men fått intryck att de är bland de snabbare. Får du ett brev att de ska skicka till kf så har de redan skickat. Läs en tråd som heter Avida inkasso. Tror inte något sms lån hos Avida går att få avbetalningsplan på.

Avida agerar på den instruktioner som deras kunder ger dem. Har avbetalningsplaner hos nano och easy hos dem. Funkar bra.

Avida agerar på den instruktioner som deras kunder ger dem. Har avbetalningsplaner hos nano och easy hos dem. Funkar bra.
Bra att hör att det går bra i vissa fall då är det som jag fått höra att långivarna bestämmer om de beviljar avbetalningsplan om det är långivarna eller inkassobolagen som bestämmer månadsbelopp är det tydligen olika uppfattning om.

Senast ändrad:
AVIDA går med på avbetalning i vissa fall, det är smslånebolagen som bestämmer.

Som det redan står här så har jag också fått avbetalning hos avida för Easy Credit.

Men mobillån och smsfinans samt vissa andra går inte. Sök här i forumet på aktuell långivare så kommer de stå om de går med på avbetalning eller inte. Avida är snabba att skicka till kronofogden, om du har tänkt att betala några dagar efter förfallodagen så kan du alltid ringa avida och säga att du har betalt, Eftersom det i vissa fall kan ta upp till 3 bankdagar innan de kan se betalning så kommer de vänta på de innan de skickar in. Det viktiga är att det är betalt från ditt konto innan KF får in ansökan från Avida.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp