- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Du kan dock ducka löneutmätning genom t ex att arbeta utomlands eller tjäna pengar på ett annat sätt än lön.
Tack, det var lite det jag funderade på.. om dem kontaktar min arbetsgivare för utmätning ändå, utan att jag ”godkänt” utmätning eller redovisat mina inkomster. Jag vill betala för mig, men det skulle vara optimalt först om 6 månader när min sambo slutat plugga och börjat jobba istället. Så funderade bara på om jag kan ”dra ut” på löneutmätningen. Men får nog ringa och förklara situationen, dem kanske kan ha överseende med att påbörja en löneutmätning någon/några månader senare om man håller kontakten med dem och förklarar situationen..?
Om de kontaktar din arbetsgivare och du får löneutmätning på det viset så räkna med att de utmäter med ett schablonavdrag gällande hyra osv vilket innebär att du ev får mindre än du ska ha.Tack, det var lite det jag funderade på.. om dem kontaktar min arbetsgivare för utmätning ändå, utan att jag ”godkänt” utmätning eller redovisat mina inkomster. Jag vill betala för mig, men det skulle vara optimalt först om 6 månader när min sambo slutat plugga och börjat jobba istället. Så funderade bara på om jag kan ”dra ut” på löneutmätningen. Men får nog ringa och förklara situationen, dem kanske kan ha överseende med att påbörja en löneutmätning någon/några månader senare om man håller kontakten med dem och förklarar situationen..?