Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Går det att betala en förfallen faktura?

Hej,
Jag har lite problem med att nästa månadens lön inte kommer att komma fram i tid för att ett SMS-lån ska kunna betalas. Går det att betala en förfallen faktura eller räknas det som ogiltigt? Tänkte isåfall om man kunde betala det skyldiga beloppet plus sätta in 4-500 spänn extra p.g.a att den inte kunde betalas på dagen som den skulle betalas på.

Vad tror ni dessutom att konserverna kan bli? Kommer att bli 3 dagar sen med betalningen. Blir det en betalningsanmärkning direkt? Brukar annars alltid betala i tid.

Tack för svar på förhand.

Hej,
Jag har lite problem med att nästa månadens lön inte kommer att komma fram i tid för att ett SMS-lån ska kunna betalas. Går det att betala en förfallen faktura eller räknas det som ogiltigt? Tänkte isåfall om man kunde betala det skyldiga beloppet plus sätta in 4-500 spänn extra p.g.a att den inte kunde betalas på dagen som den skulle betalas på.

Vad tror ni dessutom att konserverna kan bli? Kommer att bli 3 dagar sen med betalningen. Blir det en betalningsanmärkning direkt? Brukar annars alltid betala i tid.

Tack för svar på förhand.
Hej,
Du kan såklart betala en förfallen faktura.. oftast tar det 1-3 månader innan det går till inkasso först och sedan efter någon vecka eller 2 beror på hur snabba inkasso är på att skicka vidare för betalningsföreläggande och därefter beror det på hur snabba kfm är med att meddela utslag osv med delgivning. Så nej det ska inte vara några problem med att betala en förfallen faktura.
Du kan ju alltid ringa företaget och säga att du idag har betalt? Säg typ att du fick din lön igår eller något. Ska inte vara några problem tror jag. Angående betalningsanmärkning så får du inte det bara för att du är lite sen med din faktura.

Hej,
Du kan såklart betala en förfallen faktura.. oftast tar det 1-3 månader innan det går till inkasso först och sedan efter någon vecka eller 2 beror på hur snabba inkasso är på att skicka vidare för betalningsföreläggande och därefter beror det på hur snabba kfm är med att meddela utslag osv med delgivning. Så nej det ska inte vara några problem med att betala en förfallen faktura.
Du kan ju alltid ringa företaget och säga att du idag har betalt? Säg typ att du fick din lön igår eller något. Ska inte vara några problem tror jag. Angående betalningsanmärkning så får du inte det bara för att du är lite sen med din faktura.
OK, det låter bra. Kan nämligen inte betala denna faktura förrän min lön har kommit in (Januari’s lön alltså). Fakturan kommer att bli fyra dagar försenad p.g.a detta, men får då ringa till dom & säga att den är betald den dagen som min lön har kommit in (ska självklart betala så fort som möjligt så det blir samma dag som lönen kommer). Hoppas också att man i samma veva kan slippa en påminnelseavgift, men väljer dom att skicka en påminnelseavgift ändå så gör dom ju det. Hoppas inte den blir alltför dyr isåfall eftersom att fakturan redan kommer att landa på lite mer än 14 & ett halvt.

Känner mig lugnare efter ditt svar. Tusen tack :).

Skrev först fel, 3 dagar för sent med betalningen. Det blir 4 dagar, men det löser nog sig :).

Skrev först fel, 3 dagar för sent med betalningen. Det blir 4 dagar, men det löser nog sig :).
Ja det är nog ingen fara. Ring dom bara och säg som det är att du kommer inte kunna betala denna månaden utan kommer kunna betala januari och så får du bara stå för påminnelseavgiften som är på 60 kr?
Vilken bank eller lån är det de gäller?

Inga som helst problem att betala när lönen kommer.

Ja det är nog ingen fara. Ring dom bara och säg som det är att du kommer inte kunna betala denna månaden utan kommer kunna betala januari och så får du bara stå för påminnelseavgiften som är på 60 kr?
Vilken bank eller lån är det de gäller?
Ett SMS-lån, Lumify.
Alltså, den ska betalas senast i Januari & inte nu i December & det är chill. Det är bara det att det kommer inte att gå på själva förfall-datumet, utan några dagar senare. Litar på det ni säger dock, att det borde gå bra. Har som tidigare sagt annars alltid betalat i tid & alltid betalat alla belopp som jag har varit skyldig. Även mitt creditscore säger ”utmärkt” på tidigare betalningar.

Men får höra av mig till dom den dagen som det ska betalas på egentligen & förklara att det inte går förrän om några dagar p.g.a lönen. Kanske dom ändrar förfall-datumet då eller så får man bara även betala påminnelseavgiften.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp