Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gå ur svenska kyrkan

Själv tror/hoppas jag att det finns en mening med vår jordevandring. Men att tillbedja en av människan skapad diffus högre makt är def. inte min grej. Så Darwins syn på naturen men med lite religiösa förhoppningar inblandade är nog den "tro" jag har. Lämnade därför kyrkan för många år sedan.

Förstår jag rätt att det spelar ingen roll om jag går ut ur kyrkan nu eller oktober? Man måste ha gjort det innan 1 november om det ska gälla för kommande år. Så jag tjänar inte in mer pengar mars-november om jag skulle skicka in nu?

Förstår jag rätt att det spelar ingen roll om jag går ut ur kyrkan nu eller oktober? Man måste ha gjort det innan 1 november om det ska gälla för kommande år. Så jag tjänar inte in mer pengar mars-november om jag skulle skicka in nu?
Korrekt, man måste ha skickat in i tid för att kunna gå ur. Skickar du ur nu så sker inte utträdet förens årskiftet 25/26. Om du inte skickar in före 1 november, så kommer du vara medlem även under 2026. (obs den ska vara kyrkan tillhanda senast 1/11)

En organisation med ett stort kapital, tiotals miljarder.
Själv gick jag ur för 40 år sedan, på den tiden var det pastorsexpeditionen som hade hand om utträde.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp