Vet ej hur mycket det minskar ska räkna på det såklart. Ja det finns anledning såklart.Den bör innebära att ditt betalutrymme minskar så pass att du behöver ompröva eller? Jag kan tänka mig att man isåfall bör ha en god anledning som kan styrkas. Inte bara för att man känner för det. Om man går ner i tid men ändå kan betala så vet jag däremot inte. Men om dom man är skyldig pengar får veta på något sätt så kan det säkert göra att dom omprövas. Det handlar ju trots allt om att göra allt man kan för att betala sina skulder.
Skulle säga att det beror på anledning. Och ifall du omprövar.Hej , om man vill/ behöver gå ner i tid från 100 till 80% under skuldsanering hur gör man då? Får man göra så utan att man ställer till de.?
Nej kommer ju kolla upp innan. Ska man säga till även om man kan betala t ex utan att ompröva?Skulle säga att det beror på anledning. Och ifall du omprövar.
Går du ner till 80% frivilligt utan någon vettig anledning och omprövar så att ditt belopp minskar kanske det finns någon borgenär som begär att saneringen ska avbrytas.
Va?Nej kommer ju kolla upp innan. Ska man säga till även om man kan betala t ex utan att ompröva?
Det hade jag gjort. Det betyder ju att ditt betalutrymme hade varit större om du jobbade heltid som jag förstår det? Jag hade hellre ringt och pratat med handläggaren än att riskera en sanering.Nej kommer ju kolla upp innan. Ska man säga till även om man kan betala t ex utan att ompröva?
Jag menar att det funkar att betala saneringen även om jag går ner i tid. Ska man ompröva ändå??
Är det något som har ändrats, som att du har fått en större löneförhöjning, eller att du fått sänkt hyra, eller har ytterligare en inkomst i hushållet, barn som har flyttat ut eller liknande stor förändring? Då ska du ju anmäla det, annars behöver du inte anmäla, vad du gör med pengarna som du får behålla enligt KFMs beslut är din ensak, man är inte livegen.Jag menar att det funkar att betala saneringen även om jag går ner i tid. Ska man ompröva ändå??