Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Gällande omprövning av skuldsanering

Hej.
Av nyfikenhet, hur lång tid har det oftast tagit från samtalet med kompletterande frågor, till beslut när ni gjort en omprövning av er skuldsanering, antingen betala mer eller mindre?

Jag har alltid förutom en gång fått svar samma dag eller dagen efter, en gång tog det 3 veckor.
Nu har jag omprövat för att jag separerat bla, och det var en vecka sedan samtalet dock inget beslut ännu.

någon här som har omprövat sin skusan pga separation/skilsmässa med barn inblandat? Nyfiken på vad som skedde.

Här kan du följa väntetiderna under ”skuldsanering” sen under omprövning. Tyvärr 5 månaders väntetid just nu.

Majoriteten av det kommer från stora hyreshöjningar 2024. Man ska egentligen ompröva om man får 500kr mindre. Många har fått hyreshöjningar i år på minst 500kr, samtidigt som normalbeloppet stigit mer än vanligt pga inflation.

Vilket har fått väldigt många att ompröva

Jag tror du missförstod. Jag omprövade för flera månader sedan, samtalet om kompletterande uppgifter kom för en vecka sedan. Väntar på nytt beslut nu.

2 1/2 vecka på min sista omprövning.
Från samtalet om kompletterande uppgifter till nytt beslut? Omprövade du för att betala mer eller mindre?
I mitt fall är det för att betala mindre då jag nu blivit ensamstående och står med en hyra själv och mitt barn växelvis varannan vecka.

Ändå rätt galet att man ska vänta såhär många månader, oavsett anledning. Man kan ju tycka att vissa saker borde prioriteras, typ som en skilsmässa/separation osv. Vissa omständigheter är ju större än andra.
Håller verkligen med. Skamligt att det ska ta 5-6 månader om man exempelvis får drastiskt lägre lön. Man är ju redan utsatt som det är.

Håller verkligen med. Skamligt att det ska ta 5-6 månader om man exempelvis får drastiskt lägre lön. Man är ju redan utsatt som det är.
Som i mitt fall, där man går från sambo till ensamstående och det skiljer sig flera tusen kronor i månaden, kan man ju tycka skulle vara ett ärende man prioriterar. Men tur att man sparade sin buffert och från sina betalningsfria månader så man kan överleva.

Från samtalet om kompletterande uppgifter till nytt beslut? Omprövade du för att betala mer eller mindre?
I mitt fall är det för att betala mindre då jag nu blivit ensamstående och står med en hyra själv och mitt barn växelvis varannan vecka.
Från samtalet till beslut. Var omprövning för att få betala mer.
Tidigare vid omprövning så har det skett på dagen. Dvs fått samtal på fm och beslut på efm. Också där omprövning för att få betala mer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp