Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Gällande hög årsinkomst för UC

Tjena,

Jag har en fundering kring hög inkomst och möjligheter till lån i framtiden. Jag jobbar just nu med 2 jobb och tjänar som minst varje månad 50.000:-/månad men brukar hamna över det beloppet. Jag har för närvarande 284 tusen brutto i redovisad inkomst med ungefär 73 tusen skattat hos Skatteverket för januari till april detta året och tror jag lätt kommer hamna över 600 tusen mot slutet av året. Hur tror ni min UC förändras med en sån enorm årsinkomst? Har idag inga lån, sparar relativt mycket varje månad och hyfsat bra kreditvärdighet hos UC. Är inne på en fin bostad alternativt min drömbil vilket är en sportbil. Vad tror ni? Är fram för allt nyfiken på hur min UC kommer påverkas av min höga inkomstdeklaration nästa år. Får erkänna att jag är en jobbnarkoman på fritiden :p

Tack så mycket!

Senast ändrad:
Hej Marvel! Du skriver inte vad du har i UC idag? Men skriver att den är ok, historiken varför den inte är jättebra när du inte har skulder lån etc.
Gubbgissar nu att du är ganska ung?
Yngre har per automatik högre risk, tycker du bekräftar det lite genom dina tankar att ev köpa sportbil för lånade pengar.
lek med tanken att du lånar 500k för att köpa en begagnad rs4 eller liknande. Efter 3 år kommer den ha tappat nästan halva värdet. Du kommer fortfarande ha ca 400k i lån räkna på ytterligare 3 år och så vidare.. så kommer det sluta med att du har några 100k i lån kvar men ingen bil.
lägg sen till driftskostnader med försäkring (svindyr) service (svindyr) däck reparationer etc. Så skulle jag gissa på ytterligare 10-15k i månadskostnader.

Gott råd, satsa på bostad istället

Hej Marvel! Du skriver inte vad du har i UC idag? Men skriver att den är ok, historiken varför den inte är jättebra när du inte har skulder lån etc.
Gubbgissar nu att du är ganska ung?
Yngre har per automatik högre risk, tycker du bekräftar det lite genom dina tankar att ev köpa sportbil för lånade pengar.
lek med tanken att du lånar 500k för att köpa en begagnad rs4 eller liknande. Efter 3 år kommer den ha tappat nästan halva värdet. Du kommer fortfarande ha ca 400k i lån räkna på ytterligare 3 år och så vidare.. så kommer det sluta med att du har några 100k i lån kvar men ingen bil.
lägg sen till driftskostnader med försäkring (svindyr) service (svindyr) däck reparationer etc. Så skulle jag gissa på ytterligare 10-15k i månadskostnader.

Gott råd, satsa på bostad istället
Tja, det stämmer! Jag är faktiskt 25, har idag 1.2% i UC vilket jag antar är ganska så bra. Vet att räntorna för bostad också är ganska höga, velat ha nåt fint om jag ska satsa på lägenhet. Med fint menar jag möjligtvis en nyare 2a. Just sportbil förstår jag ju att värdet kommer minska med åren, men det är lite av en tanke jag leker med i och med att jag velat ha den länge :)

Det är inte så lätt att sia i vad UC gör med uppgifterna, en årsinkomst på 600000 är ju en bit över medel men inget sådär jätteexeptionellt. Jag tycker det är lite konstigt att du har 1.2 nu om du helt saknar krediter.

Det är inte så lätt att sia i vad UC gör med uppgifterna, en årsinkomst på 600000 är ju en bit över medel men inget sådär jätteexeptionellt. Jag tycker det är lite konstigt att du har 1.2 nu om du helt saknar krediter.
Jag tror det beror på att jag inte hade en fullständig inkomst förra året. Jobbade lite si och så då, sen kan jag nämna att jag fortfarande har 3 förfrågningar kvar, varav 2 försvinner i juni men inga lån. Betalade av mitt sista lån för inte så längesen.

tror jag lätt kommer hamna över 600 tusen mot slutet av året. Hur tror ni min UC förändras med en sån enorm årsinkomst?

enormt vet jag inte om det är. Jag har inget märkvärdigt jobb och tjänar ungefär som du, taxerade 630 000 förra året. Jag har 0,3 i UC, vilket inte är jättebra med tanke på att halva befolkningen har 0,1.

Hej Marvel! Kanonbra med två inkomster och mycket sparande!
Du kommer inte att få problem att fa lån i framtiden.
Skulle gissa på att du hamnar på 0,1 i UC och det betyget kan du ha kvar ganska kort efter ett bolån (med förutsättning att du inte lånar till nåt annat).
Kan bara ge dig samma råd som en annan här - SATSA PÅ BOSTAD!!

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp