Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fylla i skuldsaneringsansökan online eller per brev?

Tack! I början på juni kommer jag börja knåpa på min ansökan.
Är det mycket som ska fyllas i? Vad beräknar man i ”tidsåtgång”?

jag har ju inte jättemånga långivare, men det börjar väl trilla in till Inkasso nu så man kanske behöver ha lite koll och sortera rätt inkasso/påminnelse bakom varje lån för att ha koll.

om jag fattat rätt i tidigare trådar behöver man veta när lånen togs. Det är ju enkelt att kolla upp.
Vad mer för info fyller man i?

Jag är väldigt sugen på att dra iväg en ansökan på egen hand då jag inte är så pigg på att knalla in på kontoret där Skuldrådgivarna, som man vet vilka dem är, sitter tillsammans med resten av halva byn man oxå känner nämligen…
Gör det då!
Jag var också orolig om jag ska träffa någon bekant där men hade tur att det var ingen som jag känner.
Frågade om någon kan se i systemet vem som kommer in och ska ha möte med skuldrådgivare då fick jag svar att man har en kod så ingen kan se vem som har möte med skuldrådgivare.

Lycka till!

Gör det då!
Jag var också orolig om jag ska träffa någon bekant där men hade tur att det var ingen som jag känner.
Frågade om någon kan se i systemet vem som kommer in och ska ha möte med skuldrådgivare då fick jag svar att man har en kod så ingen kan se vem som har möte med skuldrådgivare.

Lycka till!
Hej !
Be om telefonmöte. Det fick jag.

Jag gjorde det digitalt. Precis som du såg jag att fritext inte gav vidare utrymme.
mailade ett personligt brev med ärendenummret du får när du skickar in. Det gick hur bra som helst.
lycka till

Första gången : skuldsaneringshandläggare + via brev + personligt brev : avslag
Andra gången : skuldsaneringshandläggare + via brev + personligt brev : avslag
Tredje gången : Skickade in själv utan personligt brev, halvdant. Gjorde det på fyllan på 5 minuter : Beviljad.

Det handlar bara om slumpen, slumpen beroende på vilken handläggare du får.

Första gången : skuldsaneringshandläggare + via brev + personligt brev : avslag
Andra gången : skuldsaneringshandläggare + via brev + personligt brev : avslag
Tredje gången : Skickade in själv utan personligt brev, halvdant. Gjorde det på fyllan på 5 minuter : Beviljad.

Det handlar bara om slumpen, slumpen beroende på vilken handläggare du får.
@Terry_ det är alltså inga flera timmars projekt att fylla i ansökan?

@Terry_ He he… fråga till dig igen. Räknar nämligen själv med avslag på ansökan… Hur länge väntade du mellan dina ansökningar?

@Terry_ He he… fråga till dig igen. Räknar nämligen själv med avslag på ansökan… Hur länge väntade du mellan dina ansökningar?

Inte alls.
Tror jag ansökte på nytt dagen efter avslag :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp