Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Funderingar kring underskott och uc

Hej! Jag har lite funderingar om underskott och uc, ni verkar vara många här inne som har bra koll och kanske kan vägleda mej lite.

Jag har i början på juli månad samlat ihop lån och krediter i mitt huslån, har lite kvar som jag vill samla ihop senare för att sänk kostnaden mer. Det jag undrar är om någon har någon koll/erfarenhet hur stor skillnad det gör i uc:n nu när jag fått bort det mesta.
Jag har bakat ihop 172.200 i mitt huslån och då försvann 8 krediter och lån, har nu kvar 4 "bättre" lån.
Mitt underskott ligger på 142.700 och min inkomst 2019 216.500, när uppdateras underskottet nästa gång? Och minskar det då när mycket är avbetalt? Min riskprognos ligger idag på 26.08, men nya uppgifterna syns inte än.
Hur mycket brukar riskprognosen sjunka när man betalat av en så stor summa?
Och är det "bättre" att ha ett huslån på uc:n än många smålån? Huslånet är på 1275000.

Hej! Jag har lite funderingar om underskott och uc, ni verkar vara många här inne som har bra koll och kanske kan vägleda mej lite.

Jag har i början på juli månad samlat ihop lån och krediter i mitt huslån, har lite kvar som jag vill samla ihop senare för att sänk kostnaden mer. Det jag undrar är om någon har någon koll/erfarenhet hur stor skillnad det gör i uc:n nu när jag fått bort det mesta.
Jag har bakat ihop 172.200 i mitt huslån och då försvann 8 krediter och lån, har nu kvar 4 "bättre" lån.
Mitt underskott ligger på 142.700 och min inkomst 2019 216.500, när uppdateras underskottet nästa gång? Och minskar det då när mycket är avbetalt? Min riskprognos ligger idag på 26.08, men nya uppgifterna syns inte än.
Och är det "bättre" att ha ett huslån på uc:n än många smålån? Huslånet är på 1275000.
Hej! Bra att du kunnat betala in så mycket. Borde göra mycket för kreditbetyget, hur mycket är helt omöjligt att säga. Har du haft kreditkort brukar det bli enorm skillnad. Antal krediter gör mycket! Att bli av med flera förfrågningar brukar också göra en hel del i förbättrat uc-betyg. Har förstått att underskottet inte ska utgöra för stor del av inkomsten. Jag hade 151 k i underskott (mycket på grund av aktieförsäljning) men jag har nästan 500 k i årsinkomst. Förhoppningsvis, men nu gissar jag eftersom jag inte vet dina exakta förutsättningar, så kommer ditt kreditbetyg landa på ”bra”, dvs max 4 i betyg. Håll tummarna!

PS. Uppdateringen hos UC brukar ske den 15-20:e varje månad, i juli har jag sett att det uppdaterats den 10:e, i alla fall de senaste två åren. Betalningsanmärkningar dyker dock upp på en gång, likaså om de försvinner från UC, det uppdateras efter midnatt ”det datumet”. Förfrågningar funkar precis likadant; tillkommer det eller försvinner förfrågningar så sker det på en gång och inte den 15-20:e. Lån/krediter som du tagit - eller betalat in - syns först 15-20:e i månaden efter, ibland tar det 1 månad till. Mitt kreditkort jag avslutade i början på juni är fortfarande inte borta från UC exempelvis. DS.

Menar du underskottet som kommer från deklarationen så dyker det upp först nästa gång du deklarerar (för 2020 inkomster och räntekostnader) och får den godkänd, dvs i april tidigast.

Att mindre lån och krediter försvinner och att istället bolånet ökas kommer förbättra ditt UC avsevärt. Dock kan ditt höga underskott ligga dig till last, kanske inte betygsmässigt men flera banker kommer avslå dig.

Tack snälla ni för svaren väntar ivrigt på nästa uppdatering...på dom avbetalda lånen/krediten står de senast uppdaterad 30 juni...och där är är skulden kvar, men som sagt det ändras väl där oxå strax...
Lånen jag betalade av va
Resurs bank lån
Två resurs avbet.
Credigo
Credway
Easycredit
Ikea handla kort
Credenro lån.

Tack snälla ni för svaren väntar ivrigt på nästa uppdatering...på dom avbetalda lånen/krediten står de senast uppdaterad 30 juni...och där är är skulden kvar, men som sagt det ändras väl där oxå strax...
Lånen jag betalade av va
Resurs bank lån
Två resurs avbet.
Credigo
Credway
Easycredit
Ikea handla kort
Credenro lån.
Ser jättebra ut för ditt kommande UC-betyg. Högkostnadsskrediter är alltid positivt att bli av med

Lånen jag betalade av va
Resurs bank lån
Två resurs avbet.
Credigo
Credway
Easycredit
Ikea handla kort
Credenro lån.

Kom ihåg att du måste ringa till respektive bank när du betalt in allt och avsluta på så vis. Annars står krediten kvar som betalt och skuldsaldo 0 men ligger kvar hos UC.

Ibland är det också bra att be om bekräftelse via mail efter du fått det muntligt.

Kom ihåg att du måste ringa till respektive bank när du betalt in allt och avsluta på så vis. Annars står krediten kvar som betalt och skuldsaldo 0 men ligger kvar hos UC.

Ibland är det också bra att be om bekräftelse via mail efter du fått det muntligt.

Bra tips, jag brukar alltid göra det så att man är på den säkra sidan:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp