Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fundering kring samlingslån

Hej!
Jag har suttit här inne och läst runt i forumet väldigt länge nu och måste skriva av mig lite snabbt kring min situation.

Senaste åren har jag dragit på mig alldeles för mycket onödiga utgifter. Det jag vill göra är att söka samlingslån på 400-600k.
Min nuvarande situation:

6 FF UC(nästa går ut i Oktober, sista försvinner mars 2025)
9,7% risk
450k inkomst förra året, detta året kommer min årsinkomst landa på 650k+. Bytte jobb i september 2023 och gick upp mycket i lön.
Snittar runt 55-60 tusen före skatt iom att jag jobbar mycket nätter, så årsinkomsten kan komma att bli högre också.
93000 underskott

Lån: Blanco=609 tusen
Kreditkort: 135k där 100k är utnyttjat.

Borde jag vänta tills Juni 2025 när lönen uppdaterats, eller finns det möjlighet att söka runt Januari då jag bara kommer ha kvar en UC FF efter det? Har läst också att det är svårt att få 600 tusen beviljat hos banker, är det bättre chans att söka 4-500 tusen och betala av alla dyra krediter samt större del av lånen för att någon månad senare söka om resterande summa ? Vill bli kvitt detta skuldberg och börja samla för en kontantinsats…

Hur många lån är det och vilken ränta är på dem? Du har lån på 744000 och taxerad inkomst på 450000 som syns nu. Det är 1.65 ggr årsinkomst. Du kommer höja nkomst vid nästa deklaration och ff kommer försvinna. Försök betala ner krediterna om det går tills dess och sedan i juni 2025 får du säkert samlingslån

Din uc risk är för hög kontra räntan. Sen att få 600 beviljad via en förmedlare typ Omöjligt utan medsökande.

Jag skulle vänta tills april 2025, när din nya inkomst är uppdaterad.
Många långivare är idag försiktiga när lånesumman överstiger årsinkomsten, och det ser lite bättre ut för dig april 2025.
Så kämpa på! Inga nya ansökningar! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp