Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fundering inför samlingslån!

Hej alla glada!

Det var tänkt att jag skulle försöka ta ytterliggare ett samlingslån nu efter 31:a maj eftersom att jag då hade blivit av med en förfrågan och att jag då hade väntat ett halvår sen senaste förfrågan. Tyvärr så kom Credway och förstörde hela mitt betyg i helt fel tidpunkt. Mitt UC-betyg gick från 1,8 till 5,8?!

Jag har iallafall betalat av Credway-krediten och står nu i valet och kvalet om hur jag ska göra. Om jag skall säga upp Credway-krediten direkt och avsluta den eller ha den kvar för att förbättra mitt UC-betyg innan samlingslånet tas.

Jag har ingen annan synlig kredit. Så vad tror ni? Om Credway står som oanvänd, bör i mitt betyg bli bättre vid uppdatering?

Hej alla glada!

Det var tänkt att jag skulle försöka ta ytterliggare ett samlingslån nu efter 31:a maj eftersom att jag då hade blivit av med en förfrågan och att jag då hade väntat ett halvår sen senaste förfrågan. Tyvärr så kom Credway och förstörde hela mitt betyg i helt fel tidpunkt. Mitt UC-betyg gick från 1,8 till 5,8?!

Jag har iallafall betalat av Credway-krediten och står nu i valet och kvalet om hur jag ska göra. Om jag skall säga upp Credway-krediten direkt och avsluta den eller ha den kvar för att förbättra mitt UC-betyg innan samlingslånet tas.

Jag har ingen annan synlig kredit. Så vad tror ni? Om Credway står som oanvänd, bör i mitt betyg bli bättre vid uppdatering?

Bättre score än om jag avslutar krediten hos dem det vill säga? Eller kan bankerna vara negativa till att som ser att jag har en kredit hos Credway?

Mitt betyg gick ifrån 3.6 till 2.6 När credway blev synligt på UC. Hade spärrat mig och betalat av allt för två år sedan men tydligen betyder inte en spär en avslutad kredit. Nu har jag 20 000 outnyttjat och då gick betyget ifrån 3.6 till 2.6

Ska med ta ett samlingslån i sommar och är med lite fundersam hur bankerna ser på en sådan kredit på credway. Är ju inte det mest seriösa bolaget.

Blev dock erbjuden kreditkort på resursbank (25 000) utan UC så kanske tar det och avslutar Credway.

Hade två synliga krediter
Avbetalning Mio (Resurs bank) 14700/30000
Credway 20 000 outnyttjat

Mioavbetalningen kom ner på under 50% kvar på senaste uppdateringen så vet inte om det med påverkade betyget positivt eller om det endast var outnyttjade på credway..

Senast ändrad:
Ska med ta ett samlingslån i sommar och är med lite fundersam hur bankerna ser på en sådan kredit på credway. Är ju inte det mest seriösa bolaget.

Det beror nog lite på hur man ansöker om lån. Gör man det genom att fylla i något webbformulär där det i huvudsak är en maskin som behandlar din ansökan för att sedan skicka den till granskning av någon uttråkad stackare som inte har en aning om vem du är och som får femtio sådana ärenden om dagen att ta ställning till, så spelar det nog ingen roll om du har 20k hos Credway eller en vanlig bank. Söker du lån genom att personligen besöka din bankman som du har haft i 20 år så tycker han säkert att det ser väldigt suspekt ut att du har en sådan kredit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp