Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fundering gällande slutdatum på skuldsanering

Hej! Det börjar närma sig slutet på min skuldsanering. Snart avklarat 5 år.
Som bilden nedan visar fick jag inledande 9/6 2021.
En skuldsanering varar i 5 år från inledande datum, varför står det då att beräknat slutdatum är den sista juni, när det borde vara den 9 juni?
Juni är betalningsfri om det spelar någon roll. När kan jag förvänta mig att den är klar?
IMG_3887.png

Förmodligen får dina borgenärer sista betalningen i slutet på juni antar jag?

Då borde dom få det i slutet på maj eftersom juni är betalningsfri?

Den är ju betalfri för dig men tänker att om du betalar in 31 maj så kanske KFM inte gör sista utbetalningen samma dag utan någon vecka senare i januari?

Det är samma för mig, blir också klar kommande juni men står samma för mig under ”beräknat slutdatum”.
För mig får borgenärerna sista betalningen i augusti. Men känns som jag överlever ändå:)

Hej! Det börjar närma sig slutet på min skuldsanering. Snart avklarat 5 år.
Som bilden nedan visar fick jag inledande 9/6 2021.
En skuldsanering varar i 5 år från inledande datum, varför står det då att beräknat slutdatum är den sista juni, när det borde vara den 9 juni?
Juni är betalningsfri om det spelar någon roll. När kan jag förvänta mig att den är klar?
Visa bilaga 5811
Verkligen skön känsla att snart vara klar! :)

- Skuldsanering är innevarande månad + 5 år
- Anmärkningen för skuldsanering är 5 år så den försvinner först

Anledningen är att månaden man får inledande skuldsanering är betalfri. Så startdatum är 9 Juni men man räknar 5 år i hela månader. Så från 1 Juli 2021 - sista juni 2026. Typ så av någon anledning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp