Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Funderar på skuldsanering

Nej, dom ligger på det. Förutom BN, 15år. I juli är det 12 år kvar på det!

Då är det ju enligt villkoren, då är det kanske tveksamt om man är kvalificerat insolvent

Då är det ju enligt villkoren, då är det kanske tveksamt om man är kvalificerat insolvent
Jag lyckas nog utan sanering! Hinner kanske jobba några år extra om dom ändrat pensionsåldern till 75 när det är dags för mig så jag har några år på mig att spara :D

Släpper du allt till KFM så får du behålla 4900 kr plus till hyran så det är ungefär detsamma som du har nu. I de 4900 ska allt ingå inklusive mat. Att söka om skuldsanering kostar inget och du kan ju prova men jag tvivlar på att du räknas som insolvent då du inte går minus och inte har något hos KFM.

4900kr samt ca 270kr för medicin. Jag äter ingen medicin, men jag erhåller likväl den summan extra för just medicin... :D

Jag lyckas nog utan sanering! Hinner kanske jobba några år extra om dom ändrat pensionsåldern till 75 när det är dags för mig så jag har några år på mig att spara :D

Men om du inte hade haft ditt extrajobb som knäcker dig fysiskt hade du inte gått runt väl? Prata med en skuldrådgivare.
Och ja, dont get me started när det gäller pensionerna ;) Jag och min sambo (han med ett fysiskt slitsamt jobb) kommer få jobba tills vi är 75 år, 80-talister som vi är. Vi lever visst mycket längre (och mår skit...).

Men om du inte hade haft ditt extrajobb som knäcker dig fysiskt hade du inte gått runt väl? Prata med en skuldrådgivare.
Och ja, dont get me started när det gäller pensionerna ;) Jag och min sambo (han med ett fysiskt slitsamt jobb) kommer få jobba tills vi är 75 år, 80-talister som vi är. Vi lever visst mycket längre (och mår skit...).[/
Usch ja, blir inte nådigt för arbetarklassen i framtiden :(

Som jag uppfattar det så har du 9000 kr över efter att lånen är betalda och en hyra på 4000 kr dvs fem tusen över till det andra.
Är tanken att du ska släppa allt till KFM ?
Annars tror jag att det blir svårt att få igenom en skuldsanering då du i nuläget kan betala på lånen osv.
Ja dessa fem tusen är väl vad man får ha kvar varje månad med skuldsanering

Ja dessa fem tusen är väl vad man får ha kvar varje månad med skuldsanering
Vid löneutmätning. Vid en skuldsanering får du även en buffertsumma som varierar från person till person.

Vad händer om man jobbar över då?
Du får behålla de pengar som övertid genererar men ökar du din inkomst med 4000 kr el mer per månad ska du ansöka om omprövning av skuldsaneringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp