Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Funderar på Samlingslån

Alltså ditt betyg påverkas som sagt inte så värst mycket oavsett om du har 14 eller 15 förfrågningar.
Men då vissa bolag har 5 FF som gräns, vissa 10 och vissa 15 så skulle jag råda dig att vänta till augusti.

Gällande själva sökningen så är det lite svårt att svara, om du nu ska lösa andra lån till 100% då är det kanske lika bra att bocka i det?

Okej tack för hjälpen..

Jag kolla lite med advisa och enligt dem så sa dem att bankerna kunde tycka det var konstigt om jag ansökt om ett högre belopp än vad dem kan se som lån på min UC. Så dem kunde neka pga det om jag fyllt i att jag ska lösa lånen för hela beloppet....

Så egentligen är det ju ingen bra idé at låna utöver UC eller privat om man i framtiden vill få till ett samlingslån.
Får försöka att ligga lågt och vänta ut förfrågningarna och försöka lösa lånen utanför UC på något annat sätt.

Okej tack för hjälpen..

Jag kolla lite med advisa och enligt dem så sa dem att bankerna kunde tycka det var konstigt om jag ansökt om ett högre belopp än vad dem kan se som lån på min UC. Så dem kunde neka pga det om jag fyllt i att jag ska lösa lånen för hela beloppet....

Så egentligen är det ju ingen bra idé at låna utöver UC eller privat om man i framtiden vill få till ett samlingslån.
Får försöka att ligga lågt och vänta ut förfrågningarna och försöka lösa lånen utanför UC på något annat sätt.
men det går ju alltid att söka lån utan uppge att man ska samla/lösa andra lån. Dvs ett helt nytt lån.

Okej tack för hjälpen..

Eller söka den summan du har på UC och fylla i att du vill lösa lånen du har. På Lendo vet jag att man under banker som kommit med erbjudanden står om det beviljas med lösenkrav, dvs om bankerna själva måste lösa lånen åt dig. Om inte så kan du ju alltid välja vad du ska lösa sen när du fått lånet utbetalt.

Jag gjorde en annan variant. Det är så fruktansvärt svårt tycker jag vad som är bäst i slutänden.

Jag ansökte om ett mindre lån idag som blev beviljat. Så kommer beta av det som inte syns på UC först.
Har lagt upp en plan och om ca 10 mån kommer jag ha betat av allt som ligger privat och är även nere på kanske 2st förfrågningar då.
Så då ansöker jag om ett samlingslån och hoppas på det bästa.
Under vintern gör man ju inte av med lika mycket pengar och förhoppningsvis till nästa sommar har man bättre ekonomi om samlingslånet blir beviljat då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp