Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Full UC klarna?

Har snackat med Klarnas inkompetenta kundtjänst som inte kunde göra något åt den uppkomna situationen utan hänvisade mig till UC. Har nu mailat UC och bett de se över Klarnas agerande. På Klarnas hemsida framkommer tydligt att kreditupplysningar som inhämtas INTE syns hos andra aktörer:

Jävla pajaser till företag…
Ja deras kundtjänst har mindre koll än oss alla här på forumet. Men eftersom dom säger att deras upplysningar inte påverkar kreditvärdigheten så borde du ju verkligen kunna få bort den där UC FF eftersom den direkt försämrar din UC. Dom kan ju inte hålla på och ljuga annars.

Jag är så in i helvetes trött på Klarna.

Fått det förklarat från UC att Klarna inhämtar en mer detaljerad variant av micro-UC som ej syns för externa aktörer. Jag trodde på förhand att det var en full UC men Klarna använder alltså ej full UC.

Fått det förklarat från UC att Klarna inhämtar en mer detaljerad variant av micro-UC som ej syns för externa aktörer. Jag trodde på förhand att det var en full UC men Klarna använder alltså ej full UC.

Kanon!
De tog en creditsafe när jag handla igår.
På kundtjänst sa de att de brukar ta en ny vartredje månad. Och den ska inte synas sa de.
Stämmer för mig. Senast var 11/8 de tog en creditsafe

Klarna tog en uc på mig men det var endast mikro. Det påverkar inte betyget

Dom tar alltid creditsafe för mig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp