Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fsi Inkasso

Jag hade ett lån på 6000kr hos Förskottslön som gick till Fsi inkasso.
Ansökte om amorteringsplan med 750kr med första betalning 27 juni.
Resterande avbetalningar på 1500kr per månad.
Fick svar snabbt på mail att det är godkänt och fick en bekräftelse per post men där stod 1500kr per månad från början till slut.
Planen bekräftades i mitten av maj.
Har dessutom ännu inte fått första avin på 750kr som skulle varit betald 27 juni.
Har mailat 6-7st mail senaste veckorna utan ett enda svar från dom och jag har ringt dom under deras telefontider vardagar mellan 14.00-16.00 men inget svar.
What to do?

När du fick första brevet från inkasso, fanns inte bankgiro och ärendenummer med där? Det bör det ju gjort, betala baa dit enligt plan och ange ärendenummer istället för ocr.

När du fick första brevet från inkasso, fanns inte bankgiro och ärendenummer med där? Det bör det ju gjort, betala baa dit enligt plan och ange ärendenummer istället för ocr.

Jag har försökt betala in de 750 kronorna till dom och ange ärendenummer och deras plusgiro men båda mina banker (Danske och Handelsbanken) säger emot att ärendenumret inte går att ange.

På bekräftelsen från Fsi inkasso står:
Avisering med inbetalningskort skickas till dig i god tid innan betalning.

Bara jag som inte får kontakt med dom?
Skickade till o med in en ansökan till Förskottslön nu för att få nån slags kontakt.
För det verkar som att samma bolag har FSI Inkasso.
Har ringt FSI Inkasso varje dag denna vecka men står bara i telefonkön med musiken i bakgrunden utan svar. Inga svar på mail.

Bara jag som inte får kontakt med dom?
Skickade till o med in en ansökan till Förskottslön nu för att få nån slags kontakt.
För det verkar som att samma bolag har FSI Inkasso.
Har ringt FSI Inkasso varje dag denna vecka men står bara i telefonkön med musiken i bakgrunden utan svar. Inga svar på mail.
Hej!
Hur gick det? Jag har hamnat hos dessa nu

Dom är generösa. Man kan typ få avbetalningsplan på 1000 i månaden om man har skuld på 10.000 smidiga som fan. Men det går ju inte att få tag på dom däremot...

Dom är generösa. Man kan typ få avbetalningsplan på 1000 i månaden om man har skuld på 10.000 smidiga som fan. Men det går ju inte att få tag på dom däremot...

Nu fick jag inkassokravet. Hoppas jag kan få en bra avbetalningsplan. Jobbig väntan innan man får besked

Fick anstånd direkt när jag frågade/bad om det. Fick även en rimlig avbetalningsplan.
Bland de bättre jag haft och göra med när det kommer till inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp