Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frysa räntor?

Jag kämpar ju som en idiot för att en dag bli skuldfri, och jag är på god väg. Aldrig mer ett sms-lån,är nu snart klar med alla mina hos olika inkasson, har bara några lågbeloppare kvar. Har sen en hel del blancolån att betala av, men det är ju inte dom som ställer till det värst, som bekant.
Nåväl. Jag är så djävulusiskt trött på att leva långt under existensminimum vilket jag gjort länge nu för att kunna betala av till alla inkasson, och skulle vilja bli helt väck en kredit jag har (15000:) som kostar massor/månad samt 2 mindre blancolån med skyhöga ränta. Samt det jag har kvar hos inkasson.
Så jag tänkte om jag kunde få mina största blancolånsaktörer att frysa räntorna i några månader (skulle då "spara" 5000:-/månad ca i räntor) och betala av det andra så jag kommer på god fot snabbare.

Vad tror ni om det? Har någon gjort så, och lyckats? Vad skriver man till dom iså fall? Kan man överdriva att läget är värre och man ev tänker släppa allt till fogden annars för att man inte klarar alla avbetalningar?
Råd tack gärna :)

// Loppan som försöker hitta alla lösningar för att så snabbt som möjligt få ett normalt liv igen. Är livrädd att det ska dimpa in något oväntat, då rasar allt igen, och jag ÄR snart i mål, om än fortsatt skuldsatt, men med rimlighet att betala det som är kvar.

Det lättaste är ju att få fryst ränta av inkasso. Så fort jag startat en avbetalning har jag frågat om fryst ränta.
Har i princip alltid varit positivt besked. Börjar man bara betala brukar det gå bra.

Okej, tack! Nu har jag inte så mkt kvar hos inkasson, men det är klart lägger jag ihop allt så betalar jag ca 4000:- i månaden på det som är kvar, så det kan ju bli en del. (500:- här, 800:- där, 300:- hit och dit :)
Hur skriver du då? Jag tycker det är så svårt att veta hur man ska formulera sig.. Så om du har några bra tips.. :)

Jag ska ändock maila mina långivare där jag har större blanco, och kolla med dom. Tex Konsumentkredit har varit otroligt schyssta mot mig förr, och jag fick räntan sänkt och därmed ner lånekostnaden från 4100:- till 2600:-/månad. Så jag hoppas det nu med, att de kan vara lite snälla. Plus till ett par till. Man kan ju inte få mer än nej..

"Hej. Jag har några skulder hos er jag nu funderar över. Om jag startar en avbetalning, vad finns det då för möjligheter för mig? Kan man slå ihop ärendena och ha en avbetalning exempelvis? Annars vill jag starta med skulden till X (bolagets namn) och undrar vad man kan få för avbetalningsplan. Kan man få fryst ränta om man startar en avbetalningsplan?"

:)

Eller bara:

"Kan man få fryst ränta i detta ärende? Jag har ju en avbetalningsplan igång sedan tidigare men har inte bett om detta med fryst ränta förrän nu."

Man gör det lätt för svårt för sig. Du kan inte få mer än nej som du själv skriver :)

Tusen tack :) Ja, man krånglar nog till det i onödan!
Nu ska här mailas :) Tack!

(så skönt att ha detta forum som stöd)

Igår kväll mailade jag mina större blancolångivare och beskrev fullt och ärligt min situation. Kampen med alla avbetalningar hos snabblånsaktörer och krediter med skyhöga räntor.. Fick svar av alla idag. Och jag fick ner månadskostnaden på mina lån med 4000:-/månad fram till årsskiftet och därefter med ca 1800:-/månad i form av sänkta räntor!
Tusen tack till ffa Konsumentkredit men även till Nordax och Forex :)

Nu ska jag maila övriga och se om man kan frysa räntan!

Känns bra idag, ska unna mig riktigt iskallt vitt vin då jag dessutom fått ny lägenhet och får ner hyran i alla fall med 1200:-/månad!

Detta ska väl fanken lösa sig i en slutände!! Har igår också spärrat ut mig från ALLA sms-lånebolag jag kan komma på! Ska ALDRIG mer ta ett lån, om det inte är till något extremt vettigt, tex huslån. Vilket jag aldrig skulle få lån till i dagsläget, men vem vet om några år..?

Senast ändrad:
Igår kväll mailade jag mina större blancolångivare och beskrev fullt och ärligt min situation. Kampen med alla avbetalningar hos snabblånsaktörer och krediter med skyhöga räntor.. Fick svar av alla idag. Och jag fick ner månadskostnaden på mina lån med 4000:-/månad fram till årsskiftet och därefter med ca 1800:-/månad i form av sänkta räntor!
Tusen tack till ffa Konsumentkredit men även till Nordax och Forex :)

Nu ska jag maila övriga och se om man kan frysa räntan!

Känns bra idag, ska unna mig riktigt iskallt vitt vin då jag dessutom fått ny lägenhet och får ner hyran i alla fall med 1200:-/månad!

Detta ska väl fanken lösa sig i en slutände!! Har igår också spärrat ut mig från ALLA sms-lånebolag jag kan komma på! Ska ALDRIG mer ta ett lån, om det inte är till något extremt vettigt, tex huslån. Vilket jag aldrig skulle få lån till i dagsläget, men vem vet om några år..?
Grattis!!!:)

Tack:) Jag har fortfarande en lång kamp framför mig, men detta hjälper definitivt en bit på vägen :)

Bra jobbat och ett jätte Grattis till dig "Loppan".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp