Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frysa ränta vid löneutmätning ?

Finns det någon möjlighet att frysa räntan och då kunna betala in extra om möjligt på skulder som ligger under en löneutmätning ? Jag har ca 20 skulder ( ca 250 000 kr ) för utmätning där räntan äter upp mig varje månad .

Jag har även nu fått en större skuld som gått till KF . Inget utslag än så länge , men vill gärna frysa räntan eller göra en avbetalningsplan vid sidan om dä vilket skulle göra att det får in sina pengar snabbare.

Har ni några egna erfarenheter av det här ? Någon som gjort liknande ?

Finns det någon möjlighet att frysa räntan och då kunna betala in extra om möjligt på skulder som ligger under en löneutmätning ? Jag har ca 20 skulder ( ca 250 000 kr ) för utmätning där räntan äter upp mig varje månad .

Jag har även nu fått en större skuld som gått till KF . Inget utslag än så länge , men vill gärna frysa räntan eller göra en avbetalningsplan vid sidan om dä vilket skulle göra att det får in sina pengar snabbare.

Jag försökte med en del, det var inte ett dugg intresserade. Jo om jag betalade hela skulden på ett bräde... Du kan inte jobba extra å pynta in? Jag hade över 200.000 i mars detta året när min löneutmätning startade, snart nere på hälften tack vare mina extra inbetalningar.
Lycka till!

Jag försökte med en del, det var inte ett dugg intresserade. Jo om jag betalade hela skulden på ett bräde... Du kan inte jobba extra å pynta in? Jag hade över 200.000 i mars detta året när min löneutmätning startade, snart nere på hälften tack vare mina extra inbetalningar.
Lycka till!
Betalar du extra in till kfm eller direkt till den du har skuld hos?

Till Intrum då mestadels skulder ligger där. Smidigt då man ser efter ett par dagar att det minskat.

Jag har försökt men det gick inte.

Lycka till!
Jag jobbar extra , men har inte ut mer än ca 12 000 efter löneutmätning. Vilket ska räcka till hyra , mat o.s.v
Jag ska ta och spara ihop lite pengar för att betala bort alla småskulder på utmätningen. Är det vilket som om jag betalar till KF eller till företaget jag har skulden till ?

Det går fint att betala in extra, vill du rikta betalningen mot någon särskild (kanske den med högst ränta) så kan du maila eller ringa och få OCR Nr för den specifika skulden.
Jag skulle göra betalningarna till KFM, visst, med intrum och andra stora hyfsat seriösa bolag går det nog bra, men gör man motsvarande mot någon lite mindre nogräknad aktör så kan dom mycket väl låta bli att sätta ner skulden och helt enkelt ta betalt fullt ut via kfm och se resten som bonusinbetalningar. Kfms möjligheter att kunna göra något i en sådan situation är ganska så begränsade.

Man skulle väl kunna kräva återbetalning av inkassobolaget när ärendet är slutbetalt, och bråkar de så får man ansöka om ett betalningsföreläggande :D.

Som dom kan bestrida, sen är cirkusen igång

Jag har en fråga till er alla som vet, hur fungerar det med löneutmätning, när dras den igång? Gör kfm utmätning av lön ex. om man "bara" har 10.000-20.000 eller krävs det att man har högre summor innan de gör utmätning?
Tacksam för svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp