Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fruktansvärt av Trustbuddy!!

Och i januari och februari 2014 betalade ja 500 kr/ månad
Mars-sep 2000 kr /månad
Oktober 1000 kr
Kvar av skuld innan november inbetalning var 4110 kr., så totala skulden blir 20.110 kr

Va?!? på 5000? skicka dom till finansinspektionen

Trustbuddy.

Nä, kolla längst ner på sidan 1. ;)

Föreläggande? Av vem då? Kronofogden? Isåfall framgår det där vad dom yrkar på.

1. Vilka är ombudet som begärt detta? Trustbuddy själva eller ett inkassobolag som är deras ombud?

2. Vad står det för ränta som dom yrkar på i föreläggandet?

Det är vilket som givetvis helt fel och vansinnigt. Det finns avtalat om dröjsmålsränta och den är vad som ska betalas vid försening. Tidigare dröjsmålsränta för äldre lån har varit 8-9% och nuvarande för senare tagna vad jag förstått sedan en tid 24%. Det är på årsbasis och är vad som ska betalas i dröjsmålsränta. Det är avtalat och kan inte förändras.

Det är helt vansinnigt att någon ens kan vara så dum i huvudet så man skickar ut något sådant utan att reflektera över det om det kan vara så.

Trådstartaren ska självklart ifrågasätta detta och om det mot all förmodan är kravet ska det självklart bestridas till vägens ände. Rapportera hur det går och skriv svaren du får här i tråden vore bra :) Även ni andra kan ju länka till den här tråden och fråga trustbuddy via mejl vad dom håller på med? Det vore ju bra.

Uppmanar alla andra här att inte ta några lån från såna här svinaktiga och genomvidriga aktörer som "trustbuddy", att dom ens får existera är en stor skam och visar på ett gigantiskt förfall och morallöshet!! VIDRIGA KRÄK!!! Att från början ens ge sig på redan mycket svårt utsatta människor med ocker och sedan detta totalt hänsynslösa beteende säger allt om dessa personer bakom det här bolaget. TVI TVI TVI!!

Senast ändrad:
Ingen ny information eller något svar om detta?

Jag håller med Kryss. Människorna som står bakom aktörer som denna hade fått djävulen att känna sig otillräcklig. Jag skäms över att tillhöra en värld där dessa utsugare får härja fritt. Må dom få sömnlösa nätter, lika länge, som stackarna dom förstört livet för.

inget svar än

Jag som startade tråden har inte hört nåt än från mitt bestridande om räntan som var horribelt!! Har haft fler lån från från Trustbuddy som gått iväg till KF och tingsrätten men har fått tillbaka brev från dom att målet avslutas pga av för sen inlämning. Men har snabbt fått ett mail att om jag bara sätter in 999 kr så kan dom upprätta en avbetalningsplan..... Låna aldrig av detta bolag, och om ni ändå gör det så ta heller två lån på 5000 kr än dela upp pengarna i flera olika belopp. Hade flera på små belopp och när det strulade ordentligt för mig så las det ju på massor i ränta och avgifter på varje litet lån. Detta gör ju att att dessa 10000 kr är uppe i stora summor nu Det är tur att jag nu efter 2 år i den här skiten inte blir lika nervös så fort det dimper ner ett brev från KF.

Det kan inte stämma. Jag hade ett lån från Trustbuddy från förra året. Hade ett lån på 2000:- och hade vuxit nu till ca 7000:- när den gick till kronofogden. Då bestred jag till kronofogden och jag trodde då att dom skulle skicka detta vidare till tingsrätten. Blev förvånad när jag fick brev från kronofogden att Trustbuddy drar tillbaka ärendet och att dom vill inte ta den till tingsrätten. Det är mycket märkligt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp