Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frogtail inkasso

Har fått ett rekommenderat brev från frogtail om att mitt lån hos dem kommer att sägas upp och skickas till inkasso om jag inte inkommer med tre månadsbetalningar. Kommer att ha svårt att fixa det denna månaden. Har varit i kontakt med Frogtail som säger att de tyvärr inte kan göra ngt åt det innan det hamnar hos inkasso. Någon som har erfarenhet av att ha fått lånet hos dem uppsagt. Fick ni avbetalningsplan och hur såg den ut. Jag har ca 20000 kr i skuld hos dem.

HAr inte haft lån hos dem, men vilket Inkassobolag använder de? Om de säger att de inte kan göra ngt innan lånen gått till INkasso så låter ju det hoppfullt? (alltså att det går att göra ngt). Tror att de flesta inkassobolagen erbjuder avbetalning men det som varierar är på hur lång tid. Det är skillnad om de endast tillåter 3 eller 6 månaders betalningsplan eller 12 månader (på ett 20 000 kronors lån).
Gothia, Lindorff och Intrum brukar man kunna komma överens med tycker jag i alla fall.
Hoppas det löser sig!

Nu är det ett bra tag sedan jag lånade av Folkefinansgruppen, men de har en egen inkasso, som du får förhandla med när skulden hamnat där. Kommer inte ihåg hur lång avbetalningsplan man kunde få.

Tackar för era svar! Någon som vet hur många.månader man kan få avbetalningsplan på?

Mitt lån hos frogtail gick vidare till monetti ikasso....hade iof bara 4 tusen kvar...fick en avbetalningsplan på 3 månader..har 2 kvar nu..

Mitt frogtail lån gick oxå till monetti inkasso...hade 6 tusen kvar. Fick en avbetalningsplan direkt när jag bad om de..Nu har jag 2 gånger kvar o betala..sen fri från skiten phu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp