Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Frogtail, förtidslösa + nytt lån?

Har kredit hos Everyday+ där jag i skrivande stund kan ta ut ca 11,000 kr. Hela skiten kommer att gå åt att betala räkningar nästa månad.

Om jag skulle förtidslåsa mitt lån på Frogtail hade det f n kostad ca 11,000 kr. Har hört av mig till Frogtail om vad de anser jag har för chanser att få ett nytt lån om jag förtidslöser det denna månad för det råkar ligga på ca 11,000 kr. Vill ju ogärna lägga ner hela summan och sen visar det sig att jag inte kan låna på Frogtail igen när de gjort kreditprövning eller endast får typ 5000 eller nåt.

De använder ju inte UC så vette fan hur jag ligger till på Creditsafe eller Bisnode, bara att de troligen är maxade vi detta laget, trots att jag får igenom nåt skitlån varje månad ändå. Men nu var det Frogtail det gällde... Fick svaret

"Om du förtidslöser ditt lån kan du absolut ansöka om ett nytt lån, men vi kan tyvärr inte se i förväg hur stort belopp du kan bli beviljad på. "

Kan jag lägga 11,000 för att få igenom ett lån på 40,000 gör jag ju gärna det, hade löst alla mina bekymmer för då kommer jag ha råd att vänta ut tills mina UC förfrågningar ryker framåt sommaren, och dessutom får jag ut en större summa på skatten nu i April.

Så till frågan, fick ni igenom ett nytt lån på Frogtail efter att ha betalat av det gamla, eller alt förtidslöst det? Hur hade ni gjort?

Frogtail har ju inget tak på ett endast ett lån så det enda fördelen att lösa lånet är att du minskar skulden hos dem med 11.000. Jag skulle avråda dig då de kollar väldigt mycket på Bisnode och ser det inge vidare ut där så får du bara några tusenlappar. De tar väldigt lite hänsyn till att du varit en lojal kund.

Jag förtidsinlöste ett lån som det var 18 000 kr på. Nyligen behövde jag söka nytt lån och blev då bara erbjuden 15 000 till en hutlös ränta. Så det fick jag skippa. Så har du dåligt betyg på Bisnode så får du inget bra erbjudande av Frogtail.

Håller med föregående. Var i samma sits som dig. Förtidslöste både ft och monetti för att jag trodde att jag i alla fall skulle få lån på samma belill hos ft till lite lägre kostnad. Väntade ett tag innan jag sökte igen men det hjälpte inte. Blev erbjuden litet beloppet. Bisnode är avgörande där tror jag. Skaffa minupplysning så du ser hur du ligger till. Skulle vara intressant höra vad de som erbjuds 40 hos ft har för score.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp