Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fri från skuldsanering snart – vad händer med betalningsanmärkning och bolån?

Om ett halvår är jag äntligen fri från min skuldsanering. Det har varit blod svett och tårar, men så tacksam över den här möjligheten och att man nu äntligen börjar att se ljuset i tunneln.
Men hur fungerar allt när skuldsaneringen är över? Läste någonstans att man har någon form av betalningsanmärkning i 3 år till efter skuldsaneringen är över, stämmer de? Vill så gärna kunna köpa hus med min sambo och behöver ju då kunna ta bolån.

Om ett halvår är jag äntligen fri från min skuldsanering. Det har varit blod svett och tårar, men så tacksam över den här möjligheten och att man nu äntligen börjar att se ljuset i tunneln.
Men hur fungerar allt när skuldsaneringen är över? Läste någonstans att man har någon form av betalningsanmärkning i 3 år till efter skuldsaneringen är över, stämmer de? Vill så gärna kunna köpa hus med min sambo och behöver ju då kunna ta bolån.
Vart läste du det?

Din anmärkning försvinner 5 år efter inledande.

Din anmärkning försvinner 5 år efter inledande.
Du har helt rätt, 5 år efter inledande är den borta, oavsett betalplanens längd, om betalplanen blivit förlängd av någon anledning försvinner anmärkningen månaden efter sista betalning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp