Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Framtiden för oss skuldsatta med högre räntor mm

Mer än en halv miljon, eller åtta procent av Sveriges befolkning skulle inte klara av att betala en oförutsedd avgift på 20 000 kronor utan att behöva sälja något eller ta ett lån...

Skulle vi dessutom öka den oförutsedda avgiften till en 50.000 eller mer då är vi nog uppe på trettio procent av befolkningen...
Så kanske fler än jag som funderar att fr o m denna månaden hålla ner på amorteringstakten på alla lån och istället försöka lägga undan allt som går. Det kan aldrig skada att ha sparade pengar, kommer de inte behöva användas och inflationen gått ner och räntorna sjunkit och ekonomin stabiliserats så kan man göra extra amorteringar.

Jag har sagt det förr och säger det igen - vi närmar oss "toppen" av skitstormen. Kommer vända snart allting. OM det inte blir så och inflationen fortsätter att öka, Ryssland fortsätter öka sitt anfallskrig, räntorna fortsätter upp, bostadspriserna rasar. Alltså då har vi massarbetslöshet och katastrofala problem som kan sakna historiskt motstycke åtminstone i den moderna tiden.

Tänk om vi får en ny pandemi nu på detta eller något liknande. Hujjeda mig...

Jag har sagt det förr och säger det igen - vi närmar oss "toppen" av skitstormen. Kommer vända snart allting. OM det inte blir så och inflationen fortsätter att öka, Ryssland fortsätter öka sitt anfallskrig, räntorna fortsätter upp, bostadspriserna rasar. Alltså då har vi massarbetslöshet och katastrofala problem som kan sakna historiskt motstycke åtminstone i den moderna tiden.

Låter bra, förutom det där om-et :)

En ny pandemi får vi när ekonomin stabiliserat och kriget är slut och allt börjar kännas ljust och hoppfullt... Då kommer en ny pandemi slå till.

Toppen?, skulle nog mera säga att vi är i början, och den där ränteökningen borde varit flera % högre om inflationen ska gå tillbaka

Toppen?, skulle nog mera säga att vi är i början, och den där ränteökningen borde varit flera % högre om inflationen ska gå tillbaka

Toppen av t.e.x. inflationen. Jag tror inte det kommer att bli så mycket värre. 2023 kanske blir ett förlorat år också men jag tror inte att vi 2024 sitter med en inflation på 17% räntor på 10% och en börs som rasat 95% från toppen.

Fastighetsägarna begär ju 10%...

Tror dom kommer att få nöja sig med 3 eller 4% i år och kanske lika mycket nästa år?

Just den sista meningen tycker jag låter nonchalant; det är väl innan det går snett som man ska försöka förebygga. Det spelar ingen roll för mej hur mycket pengar jag har eller tjänar, jag har börjat spara in på mycket redan, man vet aldrig om man blir av med jobb och pengarna kan rulla ut fort. Bäst att se till att ha så låga kostnader man kan redan nu.
Håller med till fullo.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp