Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Från spelberoende till återhämtning, inledande skuldsanering

Hej allihopa!

Tänker fatta mig någorlunda kort, spelberoende sedan 2009, kraschade totalt december 2019.
Psykiskt och fysiskt slut efter åratal av ångest och skam bröt jag ihop fullständigt och tänkte ge upp livet.
Fick en obeskrivlig känsla inom mig och valde tillslut att ringa 1177, psykjouren och socjouren på min botten.
Berättade min långa historia och fick råd att söka behandling mot spelberoende.
Sagt och gjort, jag tog tag i det och gick Kbt-behandling detta år på ett behandling behandlingcentrum.
Skickade in ansökan om skuldsanering i september med hjälp av kommunens skuld & budgetrådrådgivning.
Blev uppringd för 3 dagar sedan av kronofogden att dom ville ha lite kompletterande frågor och att jag skulle berätta lite mer ingående hur allt uppstått och vad jag gjort för att ändra mitt beteende osv.
För 2 dagar sedan fick ja mejl om att dom beviljat en inledande skuldsanering nu! Tacka gudarna för det. Nu jag är nervös i väntan på om allting kommer gå genom..
Jag har lån på ca 1.1 miljon som jag ej har möjlighet o betala.

Bra gjort!
Det enda sättet till ett lugnare sinne är att sluta spela och grädden på mosen att bli skuldfri. Du är på rätt väg ....nu är det bara framåt du ska blicka....

Tack! Ja verkligen.. Även fast man inte är på toppen mentalt än, så känns det så otroligt skönt att inte behöva känna ett måste att spela varje dag. Hoppas skuldsaneringen blir godkänd efter inledande. Sen om 5 år är jag fri och förhoppningsvis ett helt nytt liv!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp