Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Från inledande till beslut.

Ni som fått inledande, hur lång till tog det tills ni fick beslut? Behövde ni komplettera med något efter inledande?

Jag är inne på 8:e veckan nu sedan inledande, har inte hört ett ord sen samtalet. Förstår inte ens vad som kan ta sådan tid. Arbetar handläggarna med flera ärenden samtidigt?

Min handläggare sa att om jag får avslag kan jag ansöka igen efter 3 månader. Stämmer det? Är det någon magisk gräns på 3 månader? Tycker jag läst här att flera väntat 6-12 månader.

15 veckor från inledande till förslag på skuldsaneringen. Sen 6 veckor från förslaget till beslutad.

Arbetar handläggarna med flera ärenden samtidigt?
Det skulla jag tro, låter ganska ineffektivt annars!

Är det någon magisk gräns på 3 månader? Tycker jag läst här att flera väntat 6-12 månader.
Är det inte lite beroende på orsaken till avslaget? Och om man vill göra något åt det.
Dessutom tycks vissa föredra att ha löpande ansökan inne om ifall att ... Och så klagas det på långa handläggningstider ... :rolleyes:

Det skulla jag tro, låter ganska ineffektivt annars!

Är det inte lite beroende på orsaken till avslaget? Och om man vill göra något åt det.
Dessutom tycks vissa föredra att ha löpande ansökan inne om ifall att ... Och så klagas det på långa handläggningstider ... :rolleyes:
Kanske därför det tar dem så extrem lång tid med allt..

Alltså jag vet inte, min handläggare sa bara att om jag ej får godkänt nu så ska jag söka om 3 månader igen. Jag hade inte ens frågat henne. Därav att jag tyckte det var märkligt, hon sa det dessutom 2 gånger under vårt samtal som varade ca en timme.

Ja det var lång väntan. Men var över sommaren med så semestrar kanske drog ut på tiden lite med. Kan ju va samma för dig nu vid jul med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp