Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Från delgivning till utmätning

Jag har även jag fått ett brev om delgivning förra veckan, men misstänker att det kommer att dröja när man läser väntetiderna på Kronofogden's hemsida.
Här gissar jag att det är detta som gäller? Jag är dock verkligen ingen expert i ämnet, men känns som att detta borde vara en rejäl bromskloss.

Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska betala), tills vi fattar ett beslut (utslag):​

4 månader

Det har gått 4,5 veckor sedan min "skuld att betala"har förfallit. Har inte fått redovisa inkomster än. Brukar det ta så lång tid?

För mig tog det bara 14 dagar så va löneutmätning igång blir avdrag redan nu i okt på min lön . Det gick jätte fort allting.

Men om det kommer in nya skulder månad efter månad till fogden för att man betalt vissa lån en månad längre och något annat månaden därpå.
Behöver dom göra nya uträkningar då eller summan blir bestämde och resterande skulder läggs på hög?
Är i samma sista och mår så sjukt dåligt, kan inte koncentrera mig på jobbet eller något jobbar skift och känner att jag kanske lika bra kan skita I det nu också.
Fy fan för att hamna i denna sits.
Hur länge vågar man låta delgivningen ligga i kivra innan man bekräftar den utan att nån stolle ska dyka upp på ens arbetsplats. Mardrömm.

Men om det kommer in nya skulder månad efter månad till fogden för att man betalt vissa lån en månad längre och något annat månaden därpå.
Behöver dom göra nya uträkningar då eller summan blir bestämde och resterande skulder läggs på hög?
Är i samma sista och mår så sjukt dåligt, kan inte koncentrera mig på jobbet eller något jobbar skift och känner att jag kanske lika bra kan skita I det nu också.
Hur länge vågar man låta delgivningen ligga i kivra innan man bekräftar den utan att nån stolle ska dyka upp på ens arbetsplats. Mardrömm.

Löneutmätning beräknas lika oavsett skuldbörda

Finns det inget annat alternativ än löneutmätning finns det enligt mig ingen vits att vänta med att signera delgivning. Signera den så kan du släppa orosmomentet att KFM skall dyka upp. Du kommer antagligen må bättre och känna ett lugn när löneutmätningen väl är verklighet.

Finns det inget annat alternativ än löneutmätning finns det enligt mig ingen vits att vänta med att signera delgivning. Signera den så kan du släppa orosmomentet att KFM skall dyka upp. Du kommer antagligen må bättre och känna ett lugn när löneutmätningen väl är verklighet.
Jag har hört andra säga samma sak. Att man känner ett lugn. Men jag är så jäkla stressad hela tiden dygnet runt.
Jag har ett speciellt jobb där jag skiftar ca 4 månader under vintern och i princip dubblar min lön under den tiden.
Vet ej hur dom kommer ställa sig till det och räkna vad jag ska ha kvar.
För i februari och framåt jobbar jag dagtid för halva lönen som jag har nu.
Jag har mycket skulder och har sökt skuldsanering för andra gången nu, med andra gången menar jag att jag blev nekad första gången.

Jag har hört andra säga samma sak. Att man känner ett lugn. Men jag är så jäkla stressad hela tiden dygnet runt.
Jag har ett speciellt jobb där jag skiftar ca 4 månader under vintern och i princip dubblar min lön under den tiden.
Vet ej hur dom kommer ställa sig till det och räkna vad jag ska ha kvar.
För i februari och framåt jobbar jag dagtid för halva lönen som jag har nu.
Jag har mycket skulder och har sökt skuldsanering för andra gången nu, med andra gången menar jag att jag blev nekad första gången.
Antingen så får du maxbeslut och dem tar allt över ditt förbehållsbelopp. Eller så får du ett beslut med ett belopp som utmäts under förutsättning att du har minst ditt förbehållsbelopp kvar.

Har inte fått blankett för att redovisa inkomster än.Det har gått 3 månader sen första skuld att betala förfallit.

Samma här. Hade 3 oktober som förfallodag och har fortfarande inte fått redovisa inkomster än dock så har det stått på tidningen där jag bor att kfm har extremt mycket och ligger efter pga alla konkurser och delgivningar som skickats ut så då förklarar det väl saken

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp