Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Från att släppa till KF anmärkning

Vilket? Hela processen? Svårt - det är ju flera steg.. först släpper du skuld, påminnelse o inkasso har sin tid få skickar direkt till KF men väl hos KF tar det kanske 4-6 veckor så 3 månader kan nog vara kortaste tiden

Aha

Sedan kan man väl hos krf hinna avbetala allt
Eller påbörja avbet så inte ens utmätning sker antar jag, beror väl på beloppet.

Oftast har man väl en ”flaskhals”;

Blir man av med ett eller två lån kan man betala andra, så har det varit för mig iaf,

Hade jag kunnat ”pausa”’ngra lån ett par månader hade jag hunnit avbet ngra andra så hade man kunnat börja med dem som man struntat i.

Aha

Sedan kan man väl hos krf hinna avbetala allt
Eller påbörja avbet så inte ens utmätning sker antar jag, beror väl på beloppet.

Oftast har man väl en ”flaskhals”;

Blir man av med ett eller två lån kan man betala andra, så har det varit för mig iaf,

Hade jag kunnat ”pausa”’ngra lån ett par månader hade jag hunnit avbet ngra andra så hade man kunnat börja med dem som man struntat i.

Absolut - allt hänger på total skuld.
sicksacka mellan lån kan funka - jag försökte men min skuldbörda insåg jag var omöjlig. 11 registrerade nu nästan en miljon idag o 22 lån kvar som ska registreras räknar med 1.8 ca när allt trillat klart

Absolut - allt hänger på total skuld.
sicksacka mellan lån kan funka - jag försökte men min skuldbörda insåg jag var omöjlig. 11 registrerade nu nästan en miljon idag o 22 lån kvar som ska registreras räknar med 1.8 ca när allt trillat klart

är räntorna hos fogden avdrags gilla?

Eller vänta .. fogden - det vet jag inte .. men alla skuldräbtor man betalar är väl avdragsgilla?

Jag släppte i augusti & - utredning i december & fick löneutmätning i januari.
5 månader. Hade gått på 4 om inte julen kom mellan tror jag

5 månader och då skrev väl du på alla papper och så i tid? Om man inte gör det utan inväntar påminnelser och "håller sig undan" så tar det utan tvekan 6-7 månader.

5 månader och då skrev väl du på alla papper och så i tid? Om man inte gör det utan inväntar påminnelser och "håller sig undan" så tar det utan tvekan 6-7 månader.
Ja jag skrev på vartefter breven kom.. såg ingen vinst i att undvika eftersom jag vill få igenom en skuldsanering. Att undvika rimmade illa för mig. Men det är jag/mitt val o hängde ihop med mitt mål.

Ja jag skrev på vartefter breven kom.. såg ingen vinst i att undvika eftersom jag vill få igenom en skuldsanering. Att undvika rimmade illa för mig. Men det är jag/mitt val o hängde ihop med mitt mål.

Precis så är det...Så var det när jag harvade i träsket.
Men personen som öppnade tråden skrev "När det kommer till delgivning hos KF, kan man dröja ut det?"
Därav så borde man kunna göra det till minst 6 månader. Förmodligen 7-8 utan problem. I synnerhet om man tar det ett steg längre och ringer bolag/inkassobolag och säger att man ska betala om 2 veckor och sen gör om det någon gång.

Precis så är det...Så var det när jag harvade i träsket.
Men personen som öppnade tråden skrev "När det kommer till delgivning hos KF, kan man dröja ut det?"
Därav så borde man kunna göra det till minst 6 månader. Förmodligen 7-8 utan problem. I synnerhet om man tar det ett steg längre och ringer bolag/inkassobolag och säger att man ska betala om 2 veckor och sen gör om det någon gång.

Absolut - du har helt rätt. Det går att hålla sig undan längre än så tror jag om man dribblar med överenskommelser - betalar en gång o hoppar o .. ja rörigt men det går nog att dra det längre

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp