Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågorfrågorfrågor, rimlig månadsbudget

Ts här! Jag har suttit och läst igenom alla era inlägg. För det första: Jag har nu valt att ta utmätning istället för att ens försöka betala av på alla skulder för att det är omöjligt. Jag hade hyra 3500 och låg efter med telefonräkning som var 2*6800. Jag har ingen familj jag kan vända mig till med pengar heller, då som ni skriver största anledningen till att en 23 åring sätter sig i en sån här situation kan bero på familjeförhållanden, uppväxt spelmissbruk osv. Jag har bara mig själv i princip. Det är väldigt lätt att klara sig med 1000-1200 i månaden ja! Vet inte var ni handlar mat men jag kom nyligen på att handlar man på lidl blir det förjävla bra hörrni! Jag lever inte på bröd och vatten typ som ni kanske kan tro. En falukorv kostar typ 20 kronor och räcker i 3 dagar om inte mer. Ett paket pasta kostar typ 10 kronor. Och ketchup 10-15 kronor. Där har vi MINST tre middagar för typ 10-15 kronor per måltid. Och eftersom att jag får gratis mat på mitt jobb så äter jag bara middag hemma. Så det blir kanske i snitt 15-30 kronor per middag beroende på vad man nu vill äta och gånger 30. Sen äter jag ju självklart mer på helgen när jag är ledig men 1000-1200 kronor räcker gott och väl till mat. Dock så har jag ett ciggproblem! Som jag måste bli av med. Då det slukar mina pengar som in i hel****. Sen vill jag tillägga att jag äter inte falukorv heller varje dag utan jag kan faktiskt unna mig god mat på Lidl. Förövrigt så har jag varit spelmissbrukare. Och mina skulder är säkert på 300-400 tusen men jag har skrivit 5-600 för jag räknar med att dem är uppe i den summan just nu! Så jag har räknat med räntor och allt annat skit. Sen så vill jag tillägga att utekvällar i Stockholm behöver inte vara dyrt. Jag har haft några av dem bästa kvällarna utan att ha en krona nästan. Man köper en flaska vin för 89 spänn och några öl för en slant. Sen drar man på förfest och sen går man innan nattklubben/baren börjar ta inträde. Oftast träffar man härligt folk där som bjuder med en på efterfest och när man inte har pengar då tackar man ja till att sätta sig i en uber med snygga killar och gratis alkohol. Just saying!

Men kära du, alla vi på det här forumet har samma problem: skulder. Och dessa har för säkert 95% av oss härinne uppkommit pga spel! Jag har inga dåliga familjeförhållanden att klaga på. Läs igenom vad vi skrev igen!

Men visst ta löneutmätning för du verkar inte vilja ta åt dig av den hjälpen alla här försöker erbjuda dig!

Men kära du, alla vi på det här forumet har samma problem: skulder. Och dessa har för säkert 95% av oss härinne uppkommit pga spel! Jag har inga dåliga familjeförhållanden att klaga på. Läs igenom vad vi skrev igen!

Men visst ta löneutmätning för du verkar inte vilja ta åt dig av den hjälpen alla här försöker erbjuda dig!
Jag läste igenom alla inlägg och alla var väldigt nedlåtande! Tyvärr, och jag kanske uppfattar så just nu också när du skriver ”men kära du” men det är bara hur jag uppfattar det! Jag hade tagit åt mig av det ni skrivit i dem sista inläggen om det inte vore så att jag försökt betala av dessa skulder redan varje månad och dem bara höjts och höjts och höjts. När man går minus 60 tusen varje månad så hjälper tyvärr ingen fjuttig lön på 16500! Och jag är medveten om att dessa skulder kommer bara att höjas nu och ramla in på kronofogden. Och jag tycker nästan det är bra. För fan, har levt i en fantasivärld för länge. Löneutmätning känns just nu faktiskt som det alternativ jag har, och senare ansöka om skuldsanering. Ha en trevlig lördag!

Eller vaknar du upp ur bubblan, skriver upp alla dina skulder och försöker se va du kan göra åt dem. Så som du skriver just nu känns det bara som du skiter i dem och sticker huvudet i sanden och inväntar skuldsanering. DU måste ta tag i ditt liv... VI försöker ge dig råd och hjälp...

De räknar hyra (inklusive uppvärmning men exklusive hushållsel) + resekostnader+andra kostnader (som barnomsorg och högkostnad för sjukvård och läkemedel)+ normalbeloppet på 4900 (som ska räcka till mat, telefon, internet, fackavgifter, hushållsel, kläder, nöjen, andra resor, och övrigt).

Eller vaknar du upp ur bubblan, skriver upp alla dina skulder och försöker se va du kan göra åt dem. Så som du skriver just nu känns det bara som du skiter i dem och sticker huvudet i sanden och inväntar skuldsanering. DU måste ta tag i ditt liv... VI försöker ge dig råd och hjälp...
Vet inte om du sett mina tidigare inlägg! Men skiter verkligen inte i mina skulder, jag har tagit tag i mitt liv och detta är det som hjälper mig! Andra har kanske mer inkomst, mindre låneutgifter om man kan sitta och betala av lån på 60 tusen i månaden. Men jag har inte den möjligheten. Så därför blir det automatiskt att jag får ta utmätning istället! Jag har suttit ner med detta och det är det här som var bäst för min ekonomi. Så ha en trevlig lördag!

Det räcker att du köper en glass, typ alldaglig GB Magnum som även små barn har råd med, så har du förbrukat 25 % av din dagsbudget om du skall leva på 3000 kr i månaden. Den dagen blir det i alla fall ingen köttbit till middag, för det har du inte råd med om du skall ha pengar till frukost och lunch också...

Visst går det att leva på 3000 kr i månaden till mat, men det är ingen lyx man vältrar sig i då. Hur TS hade tänkt sig att kunna leva på "1000-1200 kronor" begriper jag inte.

1000 kronor i månaden innebär väl att man köper typ en limpa, en liter mjölk och en bit hushållsost varannan dag. Man kanske kan leva på det korta stunder, men då äter man alltså bara ostsmörgås med mjölk till utan att ha råd med någon annan mat över huvud taget. Går man upp till 1200 kr så kanske man kan kosta på sig smör till smörgåsen och kaffe någon gång.
Jag storhandlar och det brukar bli runt 2 loppor. Sen stödköper jag mjölk o sånt. Äter verkligen inte skitsaker. Brukar handla på willys och ö&b för schampo och sånt :)

Det räcker att du köper en glass, typ alldaglig GB Magnum som även små barn har råd med, så har du förbrukat 25 % av din dagsbudget om du skall leva på 3000 kr i månaden. Den dagen blir det i alla fall ingen köttbit till middag, för det har du inte råd med om du skall ha pengar till frukost och lunch också...

Visst går det att leva på 3000 kr i månaden till mat, men det är ingen lyx man vältrar sig i då. Hur TS hade tänkt sig att kunna leva på "1000-1200 kronor" begriper jag inte.

1000 kronor i månaden innebär väl att man köper typ en limpa, en liter mjölk och en bit hushållsost varannan dag. Man kanske kan leva på det korta stunder, men då äter man alltså bara ostsmörgås med mjölk till utan att ha råd med någon annan mat över huvud taget. Går man upp till 1200 kr så kanske man kan kosta på sig smör till smörgåsen och kaffe någon gång.
Tror inte man prioriterar att köpa Magnum för samma peng som du får tex 8 Ica Basic strutar för. Lever man på minimum måste man lära sig att prioritera. Vi är två vuxna och ett barn och vi har inte ens 3600 i vår matbudget (inkl hygien och allt annat man köper på typ Ica och Coop). Vi äter mycket bättre än ostlimpor och mjölk. Man handlar det som är på kampanj för tillfället (köttfärs, färsk kött och kyckling, färska grönsaker och frukt) och letar efter kort datum på tex mejerivaror och har en bas på potatis, pasta, ris, lök, morötter, krossade tomater, rapsolja, margarin, buljong, mjöl, mjölk, jäst, ägg, kaviar, hårt bröd, flingor och smaksättare av olika slag. Lägg till storhink av sylt, storburk smörgåsgurka, och äpplemos från typ Ica Basic. Även fryst kyckling, frysta wokgrönsaker, äpplen, korv osv från ett billigt märke. På detta kommer man långt och kan slänga ihop en hel del maträtter. Om gubben ska laga mat kan det också bli en del färdiga potatisbullar och bacon tex. Tricket är att undvika att köpa chips, läsk, godis, kakor osv. Bättre att slänga ihop en äppelpaj eller sockerkaka om sötsuget smyger på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp