Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor om skuldsanering och utmätning

Hej,

Får jag min ev. skatteåterbäring utbetald under min skuldsaneringstid eller tar KFM den?

Hur gör jag på bästa sätt med två lån som jag har en medsökande på innan min sanering börjar? Som jag har förstått det kommer den medsökande bli fullt ansvarig för dessa lån vilket känns för jävligt rent ut sagt. Det är en person som försökt hjälpa mig, men nu finns ingen annan utväg än sanering. Har ni några råd eller erfarenheter hur detta löses på bästa sätt?

Ungefär hur lång tid tar det från utslag tills löneutmätning startar?

Jag får ibland bonus, men det är inget jag kan räkna med eller veta i förväg. Vad händer om den betalas ut under pågående utmätning eller sanering?

Tacksam för svar!

skuldsanering kan jag för lite om men utmätning har jag.

men jag har läst lite om att söker man sanering och får den godkänd får man behålla skatten.det får man inte vid utmätning.vissa säger att de lagt spärr på utbetalningen.funkat för vissa men överlag fungerar det inte.

från jag fick utslag på ärenden tog det ca 2-3 månad är osäker men inte längre än det innan utmätning startade.man får hem papper också fylla i inkomstredovisning.sen skall din lönehandläggare även fylla i uppgifter.

får du utmätning och har medsökande så får du betala lånet som vanligt vid sidan om utmätningen.de bryr sig inte om skulder utanför utmätningen.jag gör själv detta idag.skitjobbigt.men vill ju inte sätta medsökande i problem.

jag jobbar helger och fått behålla ersättningen.semesterersättning också har jag fått behålla.jag har inte uppgett nån gång att jag jobbar helger.går det så går det.

Samma för mig.. Jobbar extra och det får jag behålla... Jag undrar om någon vet hur svårt det är att söka skuldsanering och om man kan få det även om man inte haft utmätning så länge??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp