Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor om samlingslån för bästa resultat

Hej igen!

Förbereder mig inför mitt lånesök jag ska göra i början på oktober.. samlingslån.
Hoppas jag har bättre score då. Just nu har jag 552 respektive 4,48%..

Får man bättre möjlighet till beviljat lån ju längre återbetalningstid man väljer?
Ska jag söka på högre än det jag tänkt, ökar möjligheterna då att få det önskade beloppet? Ska söka på 300000, samla lån på ca 270000. årsinkomst 353000
Ökar möjligheten att få större lån om jag nämner sambo? Han har eget boende dock...
Någon nämnde att söka en del hos balanzia om jag bara blir beviljad del av önskat belopp.. Någon som har gjort så?

Hej,
Sök på de beloppet som du behöver. Finansbolagen går efter kreditmallar som räknar fram det beloppet som du max kan låna. Spelar inte så stor roll vad du ansökt om.. Dit tak kommer vara dit tak oavsett. Gällande sambo så kan det vara bra att skriva med det.. Då kan du skriva ner din kostnad för boende samt levnadskostnader då det är rimligt att ni delar på detta. Men skriv inte att du har barn oavsett hur läget ser ut. Ta med beloppet på lånen du ska samla.

Sök först som du hade tänkt.. skiter det sig eller om du inte får de du ville ha så kan du även dra iväg en ansökan till Balanzia.. de kan bara se en tidigare förfrågan men inte att du fått eller inte fått lån. Där borde du få lån...

Lycka till!

varför ska man inte nämna barn? Finns det ingen risk att de får /tar reda på det på nåt vis?
Har du tips om återbetalningstid vid ansökan?

Hej,
Sök på de beloppet som du behöver. Finansbolagen går efter kreditmallar som räknar fram det beloppet som du max kan låna. Spelar inte så stor roll vad du ansökt om.. Dit tak kommer vara dit tak oavsett. Gällande sambo så kan det vara bra att skriva med det.. Då kan du skriva ner din kostnad för boende samt levnadskostnader då det är rimligt att ni delar på detta. Men skriv inte att du har barn oavsett hur läget ser ut. Ta med beloppet på lånen du ska samla.

Sök först som du hade tänkt.. skiter det sig eller om du inte får de du ville ha så kan du även dra iväg en ansökan till Balanzia.. de kan bara se en tidigare förfrågan men inte att du fått eller inte fått lån. Där borde du få lån...

Lycka till!
Tack för utförliga svaret

varför ska man inte nämna barn? Finns det ingen risk att de får /tar reda på det på nåt vis?
Har du tips om återbetalningstid vid ansökan?
bankerna räknar ett schablonbelopp på hur mycket levnadskostnaderna "ska" vara, för mig räknade ICABanken att vi behöver
tror det var 19000kr per månad för två vuxna och ett barn. vet inte om dom kan se att man har barn även om man skriver att man inte har barn, men jag önskar att jag inte hade varit ärlig, blir kanske svårt att ändra när vi nu vill låna mera. både frugan och dottern köper i stort sett bara begagnade kläder så schablonbeloppet är galet överdrivet i vårt fall

Har man barn så är det en stor kostnad som drar ner återbetalningsförmågan... Är det på håret att man får lånet så är det till stor nackdel med barn.. Tror inte det är många långivare på dessa typer av mellanlån som gräver så djupt och tar reda på det. Egentligen är det ju bara att kolla vilka som bor på bokförda adressen. Automatiska kreditbedömningar gör det allefall inte. Men man ska ju heller inte ljuga så jag har ingen rekommendation här..

Har man barn så är det en stor kostnad som drar ner återbetalningsförmågan... Är det på håret att man får lånet så är det till stor nackdel med barn.. Tror inte det är många långivare på dessa typer av mellanlån som gräver så djupt och tar reda på det. Egentligen är det ju bara att kolla vilka som bor på bokförda adressen. Automatiska kreditbedömningar gör det allefall inte. Men man ska ju heller inte ljuga så jag har ingen rekommendation här..
men hur ser dom att man har barn? jag kollade min adress på ratsit nu, står ju bara att 2 personer bor där, barn under 16år visas inte

Det bör synas i infotorg och liknande databaser. Annars mest vid komplettering med kontoutdrag. Kan vara svårt att förklara varför det sätts in barnbidrag på kontot om man inte har barn.

Hamnar krediten på obestånd senare och det då kryper fram att man angett felaktiga uppgifter i ansökan kan det bli problem.. En sådan grej kan också diskvalificera en från skuldsanering under lång lång tid.
Kan vara bra att tänka på innan.

Det bör synas i infotorg och liknande databaser. Annars mest vid komplettering med kontoutdrag. Kan vara svårt att förklara varför det sätts in barnbidrag på kontot om man inte har barn.

Hamnar krediten på obestånd senare och det då kryper fram att man angett felaktiga uppgifter i ansökan kan det bli problem.. En sådan grej kan också diskvalificera en från skuldsanering under lång lång tid.
Kan vara bra att tänka på innan.
Hur vanligt är det att dom begär ut kontoutdrag?
nu går mitt barnbidrag in hos annan bank, men kollar någon mitt kontoutdrag då ser det nog väldigt konstigt ut då jag är "kreditkortsmissbruksre"

Det är det som är min poäng.. de kan i princip inte kolla det och det är hur som helst väldigt ovanligt om inte oseriöst att be om kontoutdrag på denna typ av större lån...

Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp