Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor om pågående sanering

Hej!
Jag var säker på att jag skulle få löneutmätning men fick det glädjande beskedet att jag beviljats sanering. Jag kan inte med ord beskriva den lättnaden! Efter detta har jag inte vaknat nattetid med hjärtklappning. Nu har jag några frågor som rör saneringen. Jag kommer att få ca 2500kr mer i lön innan skatt from. Mars månad. Ska jag meddela kfm detta redan nu?
Om jag får tillbaka på skatten, ska jag betala in det till kfm eller dras det direkt från skatteverket?
Med vänlig hälsning och God fortsättning alla kämpar!

Är det inledande el beviljande?
Jag hade inte omprövat för 2500 före skatt. Under inledande är det en annan sak.
Jag fick tillbaka på skatten under inledande. Fick lov att spara detta och sedan ingick den summan som en engångsinbetalning då jag fick beslut om sanering. Resterande skatteåterbäringar under min sanering behöll jag. Inget man behöver meddela då man som regel inte får tillbaka så mkt på skatten då man har sanering.

Det är ett beviljande. Jag har redan gjort två inbetalningar. Ok jag ser hur mkt jag kommer få på skatten och är det lite större summa så ringer jag kfm.
De har redan beräknat min lön ca 2500kr högre i månaden än vad den är då jag jobbat en del övertid senaste året, antar att de räknade ut ett medelvärde från årsinkomsten? Så med höjningen kommer det bli så som de beräknat.
Jag vill bara inte att de skall tycka att jag gör ngt fel och dra tillbaka saneringen!

Det är ett beviljande. Jag har redan gjort två inbetalningar. Ok jag ser hur mkt jag kommer få på skatten och är det lite större summa så ringer jag kfm.
De har redan beräknat min lön ca 2500kr högre i månaden än vad den är då jag jobbat en del övertid senaste året, antar att de räknade ut ett medelvärde från årsinkomsten? Så med höjningen kommer det bli så som de beräknat.
Jag vill bara inte att de skall tycka att jag gör ngt fel och dra tillbaka saneringen!
KFM dra inte tillbaka en sanering hux flux. De är s a s bortkopplade i den mening att de inte sitter o kollar dina inkomster. Det är isf dina borgenärer som kan begära omprövning.
Du har ingen anledning att meddela el ompröva för den summan i ökning då du redan fått din betalplan beräknat på en lön som är 2500 kr högre om du inte ökar ännu mkt mer. Och ja de brukar kika på årsinkomsten o göra ett snitt på den. Gjorde så för mej då jag hade/har lite variation i lön.
KFM kommer heller inte sitta o kolla din skatteåterbäring. Du har fått din sanering beviljad o skatteåterbäringen ligger så pass långt fram i tiden så jag tycker nog att det känns lugnt så. Det är som en annan sak om det är under inledande.

Hur fungerar det med gymkort / friskvård fr jobbet.
Anser de att det är ett lån.

Imponerande fart i den utredningen om du gjort 2 betalningar och redan fått beslut

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp