Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor om Lendo OBS! Akut!!

Hej.

Någon som vet om Lendo ringer upp en själv/arbetsgivare? Om man får erbjudande hur går man till väga då?
Och om man nämner samla lån måste man samla allt för den summan man tänker låna eller kan man samla en viss del?
Ordnar man det själv eller betalar den som ev har erbjudit ett lån den saken?

Är det en fördel att nämna samla lån eller ej?
Vore tacksam om de som har erfarenhet av dessa att delge information så fort som möjligt, tack!

Lånade via dom för nån månad sen...ringer inte arb.givaren men dom ringde mig efteråt om att jag inte valt låneskydd.
Jag valde samla lån, men Big Bank som jag valde brydde sej inte och bara satte in hela beloppet på mitt konto. Gissar att fler nappar om man vill samla lån...säkert vill några banker sköta lösen av andra lån, andra verkar inte bry sej.
Får du erbjudande av nån bank är det bara klicka på "Välj" typ..om där är flera banker så står deras ränta och belopp dom erbjuder dej och ev andra krav som lönespec. Bankerna droppar in vartefter de närmsta timmarna efter ansökan..du ser även vilka som tackat nej att erbjuda dej men att dom iaf tittat på din ansökan.
När du väl valt ett erbjudande är det bara vänta så kommer skuldebrevet i e-posten ganska fort..el bekräftelse fron banken ifråga att skuldebrev är påväg hem... Söker du nu på kvällen el helgen bör du vänta till måndag efter lunch typ...lycka till!

Lendo ringer inte. Möjligen långivaren

Tack för era svar:)
Gör nog ett försök i morgon.
Behöver väl inte svara på ev samtal från Lendo om de ringer om försäkring;) Eller påverkar det ansökan?

Tack för era svar:)
Gör nog ett försök i morgon.
Behöver väl inte svara på ev samtal från Lendo om de ringer om försäkring;) Eller påverkar det ansökan?
Påverkar inte ansökan. Dom förmedlar bara lån och har inget med bankernas beslut att göra, däremot är Lendo jobbiga med att fortsätta ringa om man inte svarar. Så svara och säg att du inte är intresserad i så fall så fortsätter dom inte.

Påverkar inte ansökan. Dom förmedlar bara lån och har inget med bankernas beslut att göra, däremot är Lendo jobbiga med att fortsätta ringa om man inte svarar. Så svara och säg att du inte är intresserad i så fall så fortsätter dom inte.

Jag spärrade bara numret efter de ringde tredje gången på 24 timmar. Löste allt.

Hon som ringde om försäkringen till mej var en dryg liten flicka från Lendo och sa jag hade glömt att bocka i att jag ville ha försäkringen då jag i själva verket bockat i "tacka nej"-rutan...och hon kunde inte fatta att jag gjort det valet och jag fick en idiotstämpel...hon tjata som fan fast ja hade redan fått pengarna av Big Bank...helt stört. haha

Står att man kan samla lån upp till 500 000 kr hos lendo, men vilken långivare är det som lånar ut så mycket? Säg att man vill samla lån på 420 000 kr hos lendo, är det tänkt att man ska kombinera två lånerbjudande då? Någon som vet?

Står att man kan samla lån upp till 500 000 kr hos lendo, men vilken långivare är det som lånar ut så mycket? Säg att man vill samla lån på 420 000 kr hos lendo, är det tänkt att man ska kombinera två lånerbjudande då? Någon som vet?

Är två av deras ca 20 banker som erbjuder 500, tror ett par till erbjuder 400.

Det är väl inte tänkt så, men av en lendoanställd som skriver här har det framkommit att det går att göra i praktiken

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp