Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor om bland annat utmätning av bostadsrätt.

Ja men om jag får skuldsanering ? Jag trodde man fick behålla pengar till boendet vid utmätning ? ( 8000kr i mitt fall )

Ja men om jag får skuldsanering ? Jag trodde man fick behålla pengar till boendet vid utmätning ? ( 8000kr i mitt fall )
Det får man, jag tycker dock 8000kr är rätt mycket i boendekostnad. Sen kommer föräldern få betala hela summan dvs 5000kr på lånet som hen står med på.

Hur stor skuldbörda har du sammanlagt?

Nja, det beror på vem du är. Är du ensamstående och bor i Överkalix så tror jag inte att du i det långa loppet får bo så dyrt. Har du en massa ungar och bor i Stockholm så är 8000 säkert helt OK.

Är det under korta perioder som löneutmätningen pågår så tolererar de mer när det gäller boendekostnad än om utmätningen pågår under flera år.

Nja, det beror på vem du är. Är du ensamstående och bor i Överkalix så tror jag inte att du i det långa loppet får bo så dyrt. Har du en massa ungar och bor i Stockholm så är 8000 säkert helt OK.

Är det under korta perioder som löneutmätningen pågår så tolererar de mer när det gäller boendekostnad än om utmätningen pågår under flera år.
Har haft utmätning sen 2013
Och hyra på ca 9000kr
Aldrig hört något om detta från kfm
Men det kanske är hårdare regler nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp