Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor om bland annat utmätning av bostadsrätt.

Med lån på 2.5 borde den värderats till 2950000 nångång, då man bara för belåna med 85%

Menade bara att då borde det vara omöjligt för Kronofogden att försöka sälja den om mina skulder går dit för då får de ju inget ?

Fast du frågade nåt om skuldsanering..

Nej nej du missförstår bolånen är 1,9 bara

Nej nej du missförstår bolånen är 1,9 bara

Okej, då stämmer alltså inte detta du skrev "Menadebara att då borde det vara omöjligt för Kronofogden att försöka sälja den om mina skulder går dit för då får de ju inget ?"

Och med "Lägenheten värd 2,5 milj enligt mäklare värderingsman och belånad till 2,5milj" menade du att lånen är 1.9?

Kan det vara så att det också finns ett blancolån med i bilden? Utöver bolånet? Som egentligen inte har något med bostaden att göra?

Och till svaret på skuldsaneringsfrågan. Bolån där bostaden är säkerhet ingår inte i en skuldsanering så där behöver du inte vara orolig över dina borgensmän. Men om övervärdet i lägenheten är för stort kan det hindra dig att få igenom en skuldsanering. Om du har medlåntagare eller borgensmän på något annat lån där du inte har någon säkerhet så drabbas dem vid en skuldsanering.

Precis så menade jag ett stort blancolån där bostad är säkerhet o borgensman . Jag var alltså orolig över att om jag försöker få skuldsanering att de då kan gå på borgensmannen dvs min förälder

Och så blir de av med sitt hus istället och ingen skuldsanering får jag

Menar att min rädsla är att K tänker att ok kan inte Andrea betala sina skulder och lägenheten inte har övervärde så tar vi förälderns bostad men nån skuldsanering får hon inte . Förstår ni paniken .?

Precis så menade jag ett stort blancolån där bostad är säkerhet o borgensman . Jag var alltså orolig över att om jag försöker få skuldsanering att de då kan gå på borgensmannen dvs min förälder
men om du söker skuldsanering och har ett hus som säkerhet på ett av dina lån så borde det väl vara vädigt tveksamt att det föetaget inte sätter sig emot skuldsanering när dem har ett hus dem kan hämta pengarna ifrån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp