Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor och svar från Sambla

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej. Skulle behöva samlingslån på 300000 kr för att samla allt på ett ställe. Minst 150000kr för att få bort dem med dyra räntor. Har tyvärr en missbrukad kredit som anmärkning sedan maj 2018 på ett banklån detta är nu betalt och klart. Har inga UC förfrågningar blankt samt inga kreditkort utan har totalt 4 olika lån. UC betyg 8 och inkomst 2018 36500kr.

Finns möjlighet till samlingslån eller ska jag avvakta

Du behöver ha varit skuldfri från Kronofogden i 6 månader innan du försöker dig på ett samlingslån. Har du varit skuldfri sedan 6 mån tillbaka är det bara fritt fram att söka ett samlingslån!

Hej. Kan man få ett samlingslån när man har en anmärkning missbrukad credit april 2018.Den skulden är betald. Skulle behöva samlingslån på 150000kr. Inga Uc förfrågningar är blankt. 7.4 i uc betyg. Totala skulder 286000kr

Om du varit skuldfri från Kronofogden sedan 6 mån tillbaka tycker jag att du ska söka!

Hej,

Finns möjlighet att få ett samlingslån när man har klantat till det och dragit på sig en missbrukad credit för drygt 1 år sedan som gick till inkasso. Men den skulden är betald. Har skulder på nästan 300000kr men det värsta jag skulle behöva ha bort är ca 140000kr till mycket höga räntor.

Inkomst 2018 352000kr
Blankt på uc förfrågningar
Inget eller aldrig haft något hos KF
Uc betyg 7.3

Möjligheten finns alltid, men räntorna kanske inte blir de absolut lägsta. Du får acceptera det största samlingslånet du kan få för att sedan förhandla om det när din kreditvärdighet är bättre. Sök på 300tkr och se vad du får först!

Hej Sambla,

Jag kommer den 26/8 söka om ett samlingslån. Jag kommer då ha ca 371' i skuld till Icabanken och ca 55' till Klarna.
Jag undrar om det är smartast att ansöka om lån på 428' varav 371' är samla lån, eller om jag ska räkna på 428' samla lån helt och hållet?

Jag kom att tänka på detta då Klarna inte syns hos UC, samtidigt som man känner sig smutsig i bankernas ögon då man har skulder utanför UC. Kan ju likagärna vara flera smslån eller vad som helst. Vad tror du är bäst?

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Skulle göra som Terry säger och söka på det belopp du behöver först, för att sedan ändra på beloppet om du inte får allt beviljat.

Jag valde att söka på 450k. Collector var högst med att erbjuda 407k till en tyvärr väldigt hög ränta med tanke på mitt betyg. 0.3% i betyg å hela 13% ränta blev det. Remember samma ränta men erbjöd bara 350k. Så trots detta valde jag collector för i nuläget minskar det mina kostnader drastiskt ändå. Får ta bort krediter å kämpa å amortera ett tag. Så får jag prova igen om 6mån eller nått

Märkligt med så hög ränta sett till ditt låga betyg. Förstår inte varför?

Märkligt med så hög ränta sett till ditt låga betyg. Förstår inte varför?

Min årsinkomst stod bara på 318k för 2018. Var sjukskriven en del. Sen ä blanco på 520k totalt. Å underskott 69k Så kanske därför?

35 + UC förfrågningar, är det ngn idé att test?:)

....Ja om du har ett bra UC-betyg så bör ju det vara sekundärt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp