Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Frågor inför skuldsanering

Hej
Har funderat på söka skuldsanering. Har haft löneutmätning nu i några år men har inte typ vågat söka skuldsanering. Bor själv i en hyresrätt 4:a med en hyra på 7500kr. Har sökt mindre men svårt med löneutmätning.
Min fundering och rädsla är att man blir nekad skuldsanering eller blir tvingad att flytta pga av stor lägenhet? Hyran ör inte hög iaf.
Sen en annan rädsla är att det skrivs ut i lokaltidningen eller är det bara i Poit det skrivs ut?
Har skulder över en miljon och inte pga av spel och inga skatteskulder.
Finns det chans att få skuldsanering tro.

Hej
Har funderat på söka skuldsanering. Har haft löneutmätning nu i några år men har inte typ vågat söka skuldsanering. Bor själv i en hyresrätt 4:a med en hyra på 7500kr. Har sökt mindre men svårt med löneutmätning.
Min fundering och rädsla är att man blir nekad skuldsanering eller blir tvingad att flytta pga av stor lägenhet? Hyran ör inte hög iaf.
Sen en annan rädsla är att det skrivs ut i lokaltidningen eller är det bara i Poit det skrivs ut?
Har skulder över en miljon och inte pga av spel och inga skatteskulder.
Finns det chans att få skuldsanering tro.
Du kan inte bli tvingad att flytta. Däremot kanske du inte förbehålls hela hyran om den anses för hög. Tycker inte det låter som att din hyra är oskäligt hög. Men det är bra att du aktivt försöker hitta billigare boende.
Om du får inledande så skrivs det i POIT, inte i dagstidningar.
Många parametrar avgör om man beviljas sanering el inte. Du ska vara kvalificerad insolvent, dvs inte beräknas kunna betala igen din skuld p 12-15 år och det ska vara skäligt. Du ska själv ha gjort allt du kan för att kunna betala/minska dina skulder/kostnader.
Det kostar inget att ansöka. ta hjälp av en skuld o budgetrådgivare i din kommun.

Kungörelse kan ske i lokalpressen men det är inte vanligt

Ang att du inte vill att andra ska ha vetskap om dina skulder, är det en falsk trygghet.

Det är fritt fram att kontakta kfm om vem man vill för att få reda på om/vilka skulder någon har.

Hej..jag sitter oxå i banorna att söka sanering..skulder på ca 1,3 miljoner. Det får bära eller brista men har många tankar..får chefen veta om det? Hur påverkas min mans ekonomi..han står som ensam ägare på huset..men är dock gifta..samtidigt kommer jag aldrig kunna betala tillbaka det. Inser man nu nör man vaknat upp o kan se klart igen

Hej..jag sitter oxå i banorna att söka sanering..skulder på ca 1,3 miljoner. Det får bära eller brista men har många tankar..får chefen veta om det? Hur påverkas min mans ekonomi..han står som ensam ägare på huset..men är dock gifta..samtidigt kommer jag aldrig kunna betala tillbaka det. Inser man nu nör man vaknat upp o kan se klart igen
Din chef får inget veta. De kontaktar inte ditt jobb

Ang huset, så är ni gifta tror jag de kan räknas som gemensamt?
Osäker där.

Din man ekonomi påverkas väl inte mer än att du får mindre I månaden då han anses stå för minst hälften av alla kostnader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp