Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor från Collector

Sökte via Lendo och fick erbjudande från Collector. Signerade igår och fick detta mail idag:

"
Hej,

Vi har idag mottagit signerat avtal i rubricerat ärende. Innan vi kan gå vidare i handläggningen behöver vi veta vad ni skall använda pengarna till?

Vi ser även på er UC att ni nyligen har upptagit nya blancolån på större belopp, vad har de lånen använts till?

Tacksam för snabb återkoppling"

Vad tror ni, kommer de ge avslag nu? Vad ska man svara? Vad ska man absolut inte svara?

Om de ger avslag nu skiter sig väldigt mycket... Lär inte få nåt annat lån då min UC inte är så vacker...

Senast ändrad:
Sökte via Lendo och fick erbjudande från Collector. Signerade igår och fick detta mail idag:

"
Hej,

Vi har idag mottagit signerat avtal i rubricerat ärende. Innan vi kan gå vidare i handläggningen behöver vi veta vad ni skall använda pengarna till?

Vi ser även på er UC att ni nyligen har upptagit nya blancolån på större belopp, vad har de lånen använts till?

Tacksam för snabb återkoppling"

Vad tror ni, kommer de ge avslag nu? Vad ska man svara? Vad ska man absolut inte svara?

Om de ger avslag nu skiner sug väldigt mycket... Lär inte få nåt annat lån då min UC inte är så vacker...

Hur stort är detta lån gentemot de senaste "större Blanco lånen" du tagit? Du har ju chans att säga att du ska lösa de lånen eller också lösa ett antal mindre sms lån.

Mer info om beloppens storlek osv så får du säkert mer och bättre förslag.

Lånet jag sökt är på 100k och de senaste blanco är på 150 resp 190k.

Oj.. du får nog komma med ett ärligt svar tror jag är bäst... Du har rätt hög blancoexponering som det är..

Avslag :-( Piss...
Vet någon om Lendo kan låsa upp de andra erbjudanden som fanns så att jag skulle kunna välja nåt av dem? Utan att behöva gå göra en ny ansökan alltså.

Vet någon om Lendo kan låsa upp de andra erbjudanden som fanns så att jag skulle kunna välja nåt av dem? Utan att behöva gå göra en ny ansökan alltså.
Ring Lendo o förklara. Det är dålig stil att erbjuda lån och sen dra tillbaks detta. Är alla uppgifter i låneansökan riktiga så är det dålig stil!

Det vore intressant om du får svar på om dom kan göra det..

Jag har funderat innan på Lendo och bankernas erbjudande. Om en bank har ett erbjudande, kan man inte lika gärna ta lånet genom att kontakta banken och säga de har lämnat erbjudande?

Det ska gå att ringa Lendo o få söka på nytt utan att de tar en ny UC. Görra året löste de det till mig.
Kundtjänst sa att eftersom det inte gått mer än 5dagar så gick det bra, sökte annat belopp dessutom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp