Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Frågor angående förhandling med borgenärer

Hej!

Jag har ganska nyligen släppt alla mina skulder till Kronofogden, hör ju titt som tätt rådet att man kan försöka förhandla om frysta räntor etc.

Jag har fattat det som att man kan göra det innan det hinner gå till KFM att man kan avtala om ett annat månadsbelopp eller gå ner i ränta etc, men hur ligger det till när skulderna väl kommit in till KFM och gått till utmätning? Jag har själv inget val mer än att släppa ALLT så jag kan inte göra avbetalningar eller överenskommelser med mina långivare separat, till frågan; Kan man få långivaren/långivarna att gå med på att frysa/sänka räntan under tiden man har utmätning och liknande? Någon som är insatt på det?

Trevlig Kväll :)

klart du kan, men det är nog inget jag skulle direkt säga är vanligt. långivaren får ju ett utslag det framgår vilken ränta som gäller osv.. Om utmätningen fungerar och dom får in pengar löpande vore det dumdristigt affärsmässigt att återkalla verkställigheten och dessutom erbjuda fryst ränta.
Att få fryst ränta under pågående verkställighet går nog att glömma helt. Det kräver manuella åtgärder av långivaren, att dom måste tillskriva kronofogden och meddela att man inte längre yrkar på verkställighet avseende ränta osv.. sånt tar tid och kostar således pengar, och ger dessutom absolut inte en krona in..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp