Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga till er som avklarat skuldsanering

Ja den kan bli tuff.
Jag är väl rätt "glad" att jag bara har haft nisch banker som t.ex remember som gått åt skogen.
Och ett hos Ziklo. Så om/när jag får sanering och den är klar bör jag ha grönt ljus hos alla "vanliga" banker.
Samma här, det jag kan tänka mig att låna till i framtiden är boende och jag har inte haft några obetalda skulder hos någon typisk bolånebank, enbart nischbanker. Det känns skönt.

Min erfarenhet är bara ren och skär LYCKA rent generellt.
På frågan om lån etc, så vet jag bara vad jag själv har och det är ett billån hos BMW samt så har jag ett kreditkort hos ICA banken och ingetdera var svårt för mig att ”få” efter avslutad skuldsanering.
Vad roligt att höra!! Hoppas allt är bra med dig!:)

Jag bytte bil en månad efter saneringen var slut. Var inga problem m billån. Hade kontantinsatsen som krävdes o resten blev lån. Just bil o bostadslån har ju säkerhet i "objektet" s a s.
Min UC var ju ren så inga frågor på det.
Härligt! Det stillade mina nerver. :facejoy::axelryck:

Tack för frågan
Tack för frågan
Jag hade ju ingen bil mina sju sista månader av min skuldsanering vilket innebar pendling med kollektivtrafik då jag jobbade på annan ort.
Mina arbetspass var 15 timmar med ev övertid plus pendling så det var ohållbart.
Dagen min sanering var över så tecknade jag ett leasingavtal utan problem
Jag köpte en bostadsrätt efter några månader.
Utöver det inga lån eller krediter.
Största skillnaden är friheten!
Vad härligt att höra! Hoppas allt är bra med dig! Njut!

Tack för att ni delade med er. Det stillade mina nerver lite. Man vill ju inte vara ”bannad för livet” för att man gjort misstag i livet. Jag har dock hört av två st att dom är ”bannade” från Klarna, trots avklarad skuldsanering. Men det är också enda stället jag hört om. Om det beror på sämre inkomst eller att Klarna faktiskt ”bannar” dig, vet jag inte.
Iallafall är jag tacksam att jag inte har något lån i någon av dom stora traditionella bankerna, utan bara skit banker med skit räntor.

Jag köpte bostadsrätt en vecka efter avslutad skuldsanering men det var många år sedan och idag ser det kanske annorlunda ut.
Går kalkylen ihop borde det inte vara något problem men då bör man kanske söka bolån hos en bank där man inte haft skulder.

För min del behöll jag samma budget sedan innan skuldsaneringen och lyckades amortera bort bolånet efter några år då man inte hade inkomstbegränsningar.
I övrigt inga krediter och endast debit kort.
Billån kan vara behövligt om det säkrar inkomst eller ökar sparande.

Det finns tyvärr en liten risk att man blir för sparsam och snål efter avslutad skuldsanering vilket medför att man fastnar i sparande/investeringar och strävar efter ekonomisk oberoende på bekostnad av att man inte lever livet fullt ut.
Hitta balans och bli inte som jag.
Det är väl både positivt och negativt kan jag tycka. Absolut ska man kunna leva, och ”unna sig” lite, men samtidigt vill man aldrig hamna i samma sits igen. Jag har blivit rätt extrem, med sjukt noga koll på var pengarna går osv. Får höra väldigt ofta att jag är ”snål” av mina närstående. Men jag känner väl att jag hellre har extrem koll på läget, än att någonsin riskera att hamna i samma situation igen.
Nu gör jag min sista betalning i maj, måste dock säga att tiden har gått extremt fort, fram tills nu när det är så ”lite” tid kvar av 5 totala år. Nu går tiden oerhört sakta känns det som. Men den som väntar på något gott….

Sista betalningen gör jag nu i November och 5 års elände är slut sista December.
Nu sista året, har månaderna gått plågsamt sakta.
Tar nog lite tid ställa om sig mentalt igen.

Sista betalningen gör jag nu i November och 5 års elände är slut sista December.
Nu sista året, har månaderna gått plågsamt sakta.
Tar nog lite tid ställa om sig mentalt igen.
Önskar dig all lycka till i framtiden!
Jag gör min sista betalning i Maj 2026, och jag kan hålla med om att månaderna går plågsamt sakta nu. Enda sen jag insåg i somras att det var mindre än ett år kvar, så har tiden gått så sjukt sakta, medans de andra åren gått enormt fort känns det som.
Nu är längtan av att vara klar enorm!!

Senast ändrad:
Tack för frågan
Tack för frågan
Jag hade ju ingen bil mina sju sista månader av min skuldsanering vilket innebar pendling med kollektivtrafik då jag jobbade på annan ort.
Mina arbetspass var 15 timmar med ev övertid plus pendling så det var ohållbart.
Dagen min sanering var över så tecknade jag ett leasingavtal utan problem
Jag köpte en bostadsrätt efter några månader.
Utöver det inga lån eller krediter.
Största skillnaden är friheten!
Imponerande! Hur lyckades du spara ihop till kontantinsatsen för en bostadsrätt under skuldsaneringsåren?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp