Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga så ringer jag och frågar

Går det att skriva att mejladresser fr hotmail och live.com inte fungerar att registrera sig som användare med? Tror många har flera olika mejladresser
Det är en ide. Dock svårt att ändra mail på sitt konto då jag har för mig det gamla måste bekräfta det hela...

Det är en ide. Dock svårt att ändra mail på sitt konto då jag har för mig det gamla måste bekräfta det hela...
Brukar det inte vara att den nya mejladressen är den man bekräftar (får bekräftelsemejl skickat till)

@niclin Det här var knepigt! Kom fram till en kille som propsade som f*n att jag eller han skulle bjuda in dig i samtalet och frågade om ditt telefonnummer, personnummer, när ärendet har gått till inkasso etc.
Det enda han kunde säga att om det har gått mer än tre år sen ärendet avslutats hos inkasso så ska det gå att handla på faktura igen.

Jag ringde på telefonnummer 08-408 36 00 Ring om du fortf inte kan handla på faktura.
(Det numret som står på Google till Elpy 042-33 50 31 fungerar inte!)
Tack för att du frågade !! Uppskattar det!!

Jag har ringt till Synsam ang kreditupplysning och jag postar svaret här så ingen känner sig obekväm. Jag ringde på egen bevåg kan man säga.
De sa att det inte är möjligt att göra upplysningen på förhand, innan besöket. Utan den görs på plats med legitimation och bank id. Men de sa att om man blir nekad så kan man ha med sig en borgenär, en vän eller släkting. Om kreditupplysningen inte bli godkänd kan man ändå teckna prenumeration om borgenären har bra ekonomi. Prenumerationen kommer att stå på den som behöver glasögonen och även fakturorna kommer att skickas till denne. Men om man däremot inte betalar så kommer påminnelsen att skickas till borgenären.
Plötsligt kom jag ihåg att för väldigt många år sedan när jag behövde nya glasögon men var osäker om kreditprovningen skulle gå genom så hade jag med mig en kompis, ifall i fall.

Jag hann inte ringa till Synoptik då de hade telefontid till 15 så jag gör det imorgon.
Följdfråga:
Görs det ny kreditupplysning vid förnyelse av avtalet? Jag har glasögon på månadskostnad idag och har sedan det tecknades fått en avsevärt sämre kreditbetyg.

Följdfråga:
Görs det ny kreditupplysning vid förnyelse av avtalet? Jag har glasögon på månadskostnad idag och har sedan det tecknades fått en avsevärt sämre kreditbetyg.
Hej
Jag har synsam på mitt barns glasögon och skulle då använda mig av växaurgarantin att byta bågar då de blivit för små. Detta kunde jag ej göra då min kreditvärdighet avsevärt försämrats och räknas då som förlängning av avtal så måste nu fortsätta betala för ett abonnemang i 8 månader till utan att kunna använda glasögonen. Blev erbjuden att ha en borgenär men sa nej och valde säga upp det men som sagt sura 8 månader att betala. Görs kreditupplysning även när du vill förlänga på synsam, byta glas, byta bågar.

Hej
Jag har synsam på mitt barns glasögon och skulle då använda mig av växaurgarantin att byta bågar då de blivit för små. Detta kunde jag ej göra då min kreditvärdighet avsevärt försämrats och räknas då som förlängning av avtal så måste nu fortsätta betala för ett abonnemang i 8 månader till utan att kunna använda glasögonen. Blev erbjuden att ha en borgenär men sa nej och valde säga upp det men som sagt sura 8 månader att betala. Görs kreditupplysning även när du vill förlänga på synsam, byta glas, byta bågar.
Glasbyte ska det inte göras upplysning för. Det kan du göra utan att förlänga. Byte av bågar förlänger löptiden men jag kan inte komma ihåg att det tagits en kreditupplysning dem gånger jag har förlängt.

Följdfråga:
Menar du att du har prenumeration på glasögon och vill veta om det tas en ny upplysning när prenumerationen ska förlängas?

Följdfråga:
@Lock
Svaret jag fick fr Synsam är att det tas antingen Dun&Bradstreet (om man betalar via Svea) eller Creditsafe (om man betalar via PayEx)
Vilken det blir beror på vilken region man bor i.

Jag frågade uttryckligen om det inte tas en full Uc och han jag pratade med så Nej, ingen full upplysning tas.

Vad det svaret är värt låter jag det vara osagt :)

PS Telefonnummer till Synsam tel: 08 - 400 50 450

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp