Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga om utmätning vid byte av jobb

God morgon!

Var med om en konkurs som anställd i början av juni. Hade lönegaranti till och med i början av augusti och A-kassa/TRR under ungefär en månad. Började nytt jobb för ett par veckor sedan.
Min chef vet om min situation som jag redogör för nedan.

Har en stor summa i skuld hos KFM och har haft utmätning i ungefär 2 år på min gamla lön. Hade även utmätning på lönegarantin, men inte på A-kassan/TRR som jag ju hade endast drygt en månad. Jag kommer få min första lön 25/10 på mitt nya jobb. Jag har aldrig fuskat med någonting vs KFM och har betalat över 600 k i utmätning hittills.

Är det någon som vet ungefär när jag bör få brev från KFM? Får jag det först eller tar de reda på min nya arbetsgivare först och meddelar dem? Jag är inriktad på att göra rätt för mig, och klarar mig hyfsat även om första utmätningen görs redan på första lönen som blir brutto ungefär 1,5 månadslön.. Det är andra orsaker som gör att jag helst ser att det dröjer ett tag till den nya utmätningen kommer igång. Tacksam för svar!

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp