Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga om UC

Om jag söker via Lendo och inte får erbjudande. Sedan kontaktar remember. Tar dom ny UC samma dag då?

Tyvärr, så funkar inte det Pratade precis med remember idag 12/9. Tog ett mindre lån hos dom, kom på att jag skulle tagit ett kredit kort istället. Ringde kundtjänst och frågade om dom kunde använda uc från Lendo för att ansöka om ett kreditkort. Men det gick inte. Enligt lag måste bank och finans institutioner ta ny kreditupplysning varje gång

Det har funkat ibland förut men nu kanske de har skärpt reglerna. Men det är fortf värt att fråga.

Tyvärr, så funkar inte det Pratade precis med remember idag 12/9. Tog ett mindre lån hos dom, kom på att jag skulle tagit ett kredit kort istället. Ringde kundtjänst och frågade om dom kunde använda uc från Lendo för att ansöka om ett kreditkort. Men det gick inte. Enligt lag måste bank och finans institutioner ta ny kreditupplysning varje gång
Det stämmer inte. De måste göra en kreditbedömningar. Det är inte samma sak som UC. Jag har kunnat använda tom en egen upplysning som man kan köpa via UC(utan ff påverkan).
Bankerna bluffar ofta när det gäller ta ny UC eller inte.

Dom har tagit mini upplysning på mig dagen därpå när jag ansökte om deras kredit kort,inte ful UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp