Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga om skuldsaldo

hej efter att ja betalt bort allt jag har haft till kronofogden kom 25000 in på mitt skuldsaldo igen från en anmärkning från 2014. Har bett flera gånger företaget om lånehandlingar för lånet dem säger att dem ska skicka det åt mig. Men det dyker aldrig upp kan inte ta 3 veckor och få fram det? Bestred igår detta ärende till kronofogden. Min fråga är kommer skuldsaldot försvinna under tiden min bestriden utreds?

Det gjorde det inte för mig utan ställde till det som fan.
Dras nu med ett skuldsaldo på 4.000 1 av 24 månader fram till april fast alla mina anmärkningar är borta redan i november.

Ja mina anmärkningar är ju borta för den skulden.

Så jag kommer ha skuldsaldo men inte ny utmätning?

Du kan inte bestrida utan det du gjort är att invända mot verkställighet.
Jag antar att skuldsaldot syns. Skulden ska fortfarande betalas under den tid invändningen handläggs. Utredning för löneutmätning etc görs också.
Kan också mycket väl bli en avslutad utredning vilket kallas för utmätningsförsök på en upplysning

Du kan inte bestrida utan det du gjort är att invända mot verkställighet.
Jag antar att skuldsaldot syns. Skulden ska fortfarande betalas under den tid invändningen handläggs. Utredning för löneutmätning etc görs också.
Kan också mycket väl bli en avslutad utredning vilket kallas för utmätningsförsök på en upplysning
Jo har gjort en invändan mot verkställighet. Okej tack för snabbt svar.

På att jag inte har fått låne handlingar för lånet på 3 veckor när jag har bett om det. Hade kunnat ta hela historien åt dig på pm hur allt har varit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp