Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga om omprövning förbättrad inkomst

Jo det lutar väl åt det, är ju smidigt att logga in med Bankid och fixa allt såklart :) såg att det fanns rutor att fylla i anledning till varför jag sökte omprövning, typ; kan du betala mer eller mindre osv?
Kanske bara kan skriva att jag fått löneökning, handläggningstiden är ca 4 månader enligt deras hemsida.

Antar jag någorlunda rätt att dom ändå kommer avslå? Eftersom ökningen inte ligger 4-5000 utan snarare kanske 3000?

Känns kanske ändå skönt att göra detta så ingen borgenär gör det..

Japp... tuta & kör så de ryker :)!

Fick svar att jag skulle räkna vad det blev netto och avgöra själv om jag ville skicka in omprövning, hon kunde inte å göra om det ansågs som en väsentlig förbättring, hmm vet inte vad jag ska tolka det svaret som :)

Det beror nog framförallt på att hon inte handlägger onprövningar och även om hon gjorde det skulle hon inte ompröva sina egna ärenden.

Det beror nog framförallt på att hon inte handlägger onprövningar och även om hon gjorde det skulle hon inte ompröva sina egna ärenden.

Okej, nej det har du säkert rätt i, läste detta om det fortfarande är aktuellt. https://www.kronofogden.se/download...skusan_omprovning_av_skuldsaneringsbeslut.pdf

Var mest ute efter rekommendation om man behöver skicka in för omprövning om man ej kommit upp i dessa 4-5000 som verkar vara de generella riktlinjerna för vad som anses väsentlig förbättring :)

Okej, nej det har du säkert rätt i, läste detta om det fortfarande är aktuellt. https://www.kronofogden.se/download...skusan_omprovning_av_skuldsaneringsbeslut.pdf

Var mest ute efter rekommendation om man behöver skicka in för omprövning om man ej kommit upp i dessa 4-5000 som verkar vara de generella riktlinjerna för vad som anses väsentlig förbättring :)

Exakt & just denna rekommendationen om en förändrad inkomst om 4-5000kr/mån går att finna på många olika sidor, bl.a även på Skatteverkets sida... :)

Jag googlade omprövning väsentligt förbättrad betalningsförmåga. Bland de första träffarna finns ett rättsligt ställningstagande. Kan inte kopiera länken tyvärr.
Intressant läsning. 4000-5000 eller mer står det.
Anledningen till att hon inte kan svara är säkerligen för att det inte finns någon bestämd angiven gräns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp