Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga om kronofogden

Hej,

Mina skulder har hamnat hos kronofogden. Har en pågående ansökan om skuldsanering.

Min fråga är: har ett konto hos P.F.C. där jag har delbetalat några köp. Jag betalar av på de varje måndag och undrar om kronofogden kommer kunna se denna skulden trots att den inte finns hos dem?

Nej det kan de inte.

Hej,

Mina skulder har hamnat hos kronofogden. Har en pågående ansökan om skuldsanering.

Min fråga är: har ett konto hos P.F.C. där jag har delbetalat några köp. Jag betalar av på de varje måndag och undrar om kronofogden kommer kunna se denna skulden trots att den inte finns hos dem?
Du ska sluta betala på skulder efter inskickad skuldsanering för att inte gynna enskild borgenär. Undantag för CSN som ej ingår i skuldsaneringen bortsett från förfallna belopp.

Du ska sluta betala på skulder efter inskickad skuldsanering för att inte gynna enskild borgenär. Undantag för CSN som ej ingår i skuldsaneringen bortsett från förfallna belopp.

Det stämmer inte det du skriver. Det är efter ett eventuellt inledande som Du ska sluta betala till borgenärerna för att inte gynna någon mer än någon annan...

Dock är det väl vanligast att man helt slutar betala för man känner att det likväl är ohanterbart hur man än gör...

Det stämmer inte det du skriver. Det är efter ett eventuellt inledande som Du ska sluta betala till borgenärerna för att inte gynna någon mer än någon annan...

Dock är det väl vanligast att man helt slutar betala för man känner att det likväl är ohanterbart hur man än gör...
Min budget och skuldrådgivare sa till mig att sluta betala på skulderna när jag skickade in min ansökan.

Min budget och skuldrådgivare sa till mig att sluta betala på skulderna när jag skickade in min ansökan.

Mycket möjligt, men det betyder inte att det skulle anses gynna någon likväl innan ens man eventuellt får ett inledande...
Det är därefter man får ett inledande som man inte får gynna någon...

Sen vet inte jag hur pass seriös din budget & skuld rådgivare kan anses vara för om inte jag minns fel, så var han mer intresserad av dina boobisar än att diskutera en skuldsanering, eller ?!

Mycket möjligt, men det betyder inte att det skulle anses gynna någon likväl innan ens man eventuellt får ett inledande...
Det är därefter man får ett inledande som man inte får gynna någon...

Sen vet inte jag hur pass seriös din budget & skuld rådgivare kan anses vara för om inte jag minns fel, så var han mer intresserad av dina boobisar än att diskutera en skuldsanering, eller ?!
Haha, ja så var det ju.:p

Kan ju också tillägga att jag betalade på småskulder fram till inledande.

Tack för svar.

Kommer betala av den skulden ändå.
Tänkte bara att de kanske undrat varför just den skulden blir betald, men beloppet är inte högt så lika bra att betala den.

Då har jag fått svar på frågan att de inte kan se skulder som inte hamnat hos KF.

Det är mycket dom säger som inte är helt bra alla gånger.

Kfm kan se om det finns någon ränta rapporterad, man kan också skicka förfrågan för att man tror något kan finnas, men är det ytterligare en skuld är det inget kfm har nytta av att veta. Du får inte behålla några extra pengar för att kunna betala krediter som inte finns hos kfm

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp