Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga om föreläggande hos Kronofogden

Om man har gjort en överenskommelse med fordringsägaren och att de ska dra tillbaka ansökan hos Kronofogden efter att jag har betalat (swishat) in ett visst belopp, måste jag ändå skriva under föreläggandet på Kronofogdens sida?

Om man har gjort en överenskommelse med fordringsägaren och att de ska dra tillbaka ansökan hos Kronofogden efter att jag har betalat (swishat) in ett visst belopp, måste jag ändå skriva under föreläggandet på Kronofogdens sida?
Beror på om du du fått påminnelsen än. Men om inte. Så strunta i det. Kommer ändå dras tillbaka inom kort

Beror på om du du fått påminnelsen än. Men om inte. Så strunta i det. Kommer ändå dras tillbaka inom kort
Tack för svar.
Jag fick påminnelsen i tisdags 2/11 och det är 6 dagar sedan. Jag är nojjig att det ska komma en delgivningsman då jag har hört att det brukar gå 7 dagar efter påminnelsen.
Jag betalade in summan för en liten stund sen till fordringsägaren och de ska dra tillbaka från KF. Men vill undvika att det kommer någon hem till mig eller jobbet om de inte hinner se att jag har betalat. Därför så undrar jag om jag också ska meddela KF genom att skriva under samt lämna infon att jag har en överenskommelse med fordringsägaren och att de ska dra tillbaka ansökan?

Det är väl bara godkänna förläggandet ? De handlar ju egentligen om att bekräfta att du tagit emot brevet. När du gjort det står det att du behöver ta ställning till kravet genom att höra av dig till fordringsägaren, vilket du redan gjort. :)

Tack för svar.
Jag fick påminnelsen i tisdags 2/11 och det är 6 dagar sedan. Jag är nojjig att det ska komma en delgivningsman då jag har hört att det brukar gå 7 dagar efter påminnelsen.
Jag betalade in summan för en liten stund sen till fordringsägaren och de ska dra tillbaka från KF. Men vill undvika att det kommer någon hem till mig eller jobbet om de inte hinner se att jag har betalat. Därför så undrar jag om jag också ska meddela KF genom att skriva under samt lämna infon att jag har en överenskommelse med fordringsägaren och att de ska dra tillbaka ansökan?
Behöver inte skriva under, vänta tills dem drar tillbaka så försvinner det av sig självt. Ska mkt till för att en delgivningsman ska hinna komma nu innan dem drar tillbaka, men visst chanser finns om du har mkt otur.
Väljer du att skriva under så kan du bestrida den direkt med att du har betalat så kommer ingen att komma och dem drar tillbaka den ändå

Behöver inte skriva under, vänta tills dem drar tillbaka så försvinner det av sig självt. Ska mkt till för att en delgivningsman ska hinna komma nu innan dem drar tillbaka, men visst chanser finns om du har mkt otur.
Väljer du att skriva under så kan du bestrida den direkt med att du har betalat så kommer ingen att komma och dem drar tillbaka den ändå
Då gör jag så då jag är van med att ha otur haha. Jag hade fått för mig att man ska undvika underskrift så mycket det går, men då vet jag! Tack!

Är inloggad på Kronofogden nu och jag signerade att jag har tagit emot föreläggandet.
Under informationen så står det så här

”Kontakta ombudet så fort som möjligt om du bara kan betala en del av beloppet eller om du inte kan betala alls. Fråga om ni kan komma överens om en avbetalningsplan eller en annan lösning. Även om ni kommer överens kan vi fatta ett beslut (utslag). Om du inte håller er överenskommelse kan ombudet ansöka om vår hjälp att driva in kravet.”

Vad exakt menar de exakt med det? Har vi kommit överens om en avbetalningsplan och de har dragit tillbaka ärendet från KF så ska väl inte jag kunna få en betalningsanmärkning?? På det sättet som de skriver så verkar det ju som att man kan få det ändå? Knepigt..Jag antar att det bara är korkat formulerat.
Jag har swishat första delen enligt avbetalningsplanen idag till fordringsägaren enligt överenskommelse och väntar på att de ska dra tillbaka det från KF.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp