Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga om föräldrapenning, vad får vi ut?

Kanske hinner fixa jobb med lite tur innan dess.
Är för tidigt att ansöka om fp ännu, annars kunde ni få beslut redan nu

Men man har 3 mån på sig om man jobbat heltid i 6mån utan uppehåll, står det.
Vet att det står på a kassans hemsida om att blir man arbetslös ska man skriva in sig dag 1 , har man hatt föräldrar penning så kan du få a kassa med ! Och även då ska man skriva in sig dag 1 med står det ! Sambon ska nämligen föda i slutet på april och vara hemma 1 år ! Då kollade jag upp med kassan och där står det ganska så tydligt :)

Yup läst detta också, som jag förstått så har man jobbat i 6 månader liksom heltid så har man 3 mån på sig att skriva in sig hos AF efter att man blir arbetslös för att behålla sin sgi, hon var kvarskriven på AF fram tills förra månaden (har fortsatt fått lön fram tills dess pga semesterdagar som blivit utbetalda) så jag tänker att dem 3 månaderna börjar gälla från att AF själva skrev ut henne förra månaden, eller? Man kan ju alltid hoppas.. får ta o ringa AF och kolla läget imorgon
Minns inte nu exakt men de tre mån gäller väl a-kassa och inte SGI? Hursom tror jag inte man kan plocka upp den tiden på nytt efter utträde, utan gäller from uppsägningsdatumet och ska vara i en sammanhängande period. Ny period = börja på noll.
Sedan spelar utbetald semesterersättning ingen roll i sammanhanget, det är inte lön, utan det som man tittar på är sysselsättningen och att man är aktiv. Hon har inte haft a-kassa sedan uppsägningen?

Hur enkelt som helst. Om du har haft arbete varje månad av de sex senaste månaderna är det den inkomsten (som dubblas så att den blir en årsinkomst) som utgör din SGI. Det räcker med att du har jobbat en dag varje månad för att den ska räknas men det får inte finnas några glapp som är längre än en månadsperiod för att skydda SGI. Finns det glapp så gäller inte 3-månaders regeln utan då är det från dag 1 som man skall anmäla sig till AF annars blir SGI=0.
Då hon inte haft fast tjänst så räknas hennes lön ihop de 12 senaste månaderna.

6 månader heltid måste hon jobba. Eller jobba och t.e.x a-kassa resterande. Måste vara 40h/vecka senaste 6 månaderna. Min tjej hade en lucka på 6h en jävla dag då hon ej jobba eller något annat. Det lilla gjorde så hon itne hade rätt till sgi = sjukpenningsgrunandeinkomst. Då får man lägsta ersättningen vilket är 180
Kr per dag eller vad det är... tror inte ni har rätt till extra bostadsbidrag eller nått annat heller tyvärr då du jobbar. Om ni är sambos alltså. Dom tar ju inte hänsyn till om du har lån eller ej. Utan går
Efter hushållets inkomst....

Men håller tummarna för er. Vi fick kriga som fsn men lyckades endå inte 6 jävla timmar. Helt sjukt.... funkar dock om hon är
Inskriven på af och har tid där som hon skriver och får pengar därifrån. Men föräldrar penning är inte högt. Jag tjänar 27500 innan skatt per månad. Nu när jag är pappa ledig får jag ba 500kr per dag efter skatt... ungefär 12000 i månaden så ska hon ha 11000,
Måste hon ha ungefär årsinkomst på ungefär 320k och även jobbat 6 månader fulltid...

Men håller tummarna för er. Vi fick kriga som fsn men lyckades endå inte 6 jävla timmar. Helt sjukt.... funkar dock om hon är
Inskriven på af och har tid där som hon skriver och får pengar därifrån. Men föräldrar penning är inte högt. Jag tjänar 27500 innan skatt per månad. Nu när jag är pappa ledig får jag ba 500kr per dag efter skatt... ungefär 12000 i månaden så ska hon ha 11000,
Måste hon ha ungefär årsinkomst på ungefär 320k och även jobbat 6 månader fulltid...
Min SGI är 330.000 om året. Enligt f-kassan har jag 1000kr om dagen vid pappaledig, allt känns så jävla oklart just nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp