Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga om föräldrapenning, vad får vi ut?

Arbetsgivaren har förmodligen redovisat 100% ändå och fått helt gratis arbetskraft, tycker sånt där är så billigt gjort, men väldigt vanligt.
Ja riktigt kefft men påverkar detta nu hennes situation på något vänster? Vi försöker bara få reda på ifall hon kommer få ut 10-12.000 från f-kassan, mer än så behövs inte

Men detta med SGI. Hon jobbade där i 2 år, hade en årsinkomst på 230.000 som mest. Slutade i slutet på juli, står fortfarande kvar på arbetsförmedlingen. Hon blev avskriven från ARB förmedlingen för 1 månad sedan. Är dessa 230.000 hon tjänat från förra året hennes SGI eller har hon ens någon SGI? Och är det isåfall den inkomsten dom räknar från? Förövrigt så fick hon lön ifrån detta stället i augusti och september för att hon hade 35 sparade semesterdagar som dom betalade ut med 2 månaders mellanrum, om de har någon betydelse
Vad berodde utskrivningen från arbetsförmedlingen på?

Ja riktigt kefft men påverkar detta nu hennes situation på något vänster? Vi försöker bara få reda på ifall hon kommer få ut 10-12.000 från f-kassan, mer än så behövs inte
Nej, det påverkar inte henne. Hur hanterades uppsägningen, skrev hon det själv?

Ingen aning faktiskt, för att hon inte svarade säger hon, ingen kontakt när dom har kontaktat henne säger hon.

asså det var inga papper som skrevs på utan arbetsgivaren sa att detta är sista dagen och sen gick hon inget mer sen dess.
Ok. Passivitet är sällan bra när det gäller Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen. Får hoppas att SGI’n är intakt trots glappet. Hade hon varit inskriven under samma period sedan uppsägningen hade hon varit berättigad föräldrapenning utifrån hennes heltidsjobb. Bra att ha koll på när ni ska bli fler.
En uppsägning bör vara skriftlig oavsett av vem, och i det här fallet ska även Arbetsförmedlingen meddelas. Krasst sett kan hon anse sig själv som anställd fortfarande och göra löneanspråk - dock kan arbetsgivaren hävda motsatsen, dvs att hon arbetsvägrat om hon begär lön för tid hon inte varit till förfogande och inställt sig.

Ok. Passivitet är sällan bra när det gäller Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen. Får hoppas att SGI’n är intakt trots glappet. Hade hon varit inskriven under samma period sedan uppsägningen hade hon varit berättigad föräldrapenning utifrån hennes heltidsjobb. Bra att ha koll på när ni ska bli fler.
En uppsägning bör vara skriftlig oavsett av vem, och i det här fallet ska även Arbetsförmedlingen meddelas. Krasst sett kan hon anse sig själv som anställd fortfarande och göra löneanspråk - dock kan arbetsgivaren hävda motsatsen, dvs att hon arbetsvägrat om hon begär lön för tid hon inte varit till förfogande och inställt sig.
Okej, tackar för infon. Hon får ringa till Arb förmedlingen imorgon och kolla detta med att det står att det fortfarande är aktivt och kolla om hon har sgi från sin tjänst där sedan tidigare

Det där med att vara inskriven på AF har jag för mig var otroligt viktigt om man är arbetslös. I många lägen blir SGI annars noll och man får föräldrapenning på lägstanivå, typ 250 kr per dag brutto

Det där med att vara inskriven på AF har jag för mig var otroligt viktigt om man är arbetslös. I många lägen blir SGI annars noll och man får föräldrapenning på lägstanivå, typ 250 kr per dag brutto
Yup läst detta också, som jag förstått så har man jobbat i 6 månader liksom heltid så har man 3 mån på sig att skriva in sig hos AF efter att man blir arbetslös för att behålla sin sgi, hon var kvarskriven på AF fram tills förra månaden (har fortsatt fått lön fram tills dess pga semesterdagar som blivit utbetalda) så jag tänker att dem 3 månaderna börjar gälla från att AF själva skrev ut henne förra månaden, eller? Man kan ju alltid hoppas.. får ta o ringa AF och kolla läget imorgon

Yup läst detta också, som jag förstått så har man jobbat i 6 månader liksom heltid så har man 3 mån på sig att skriva in sig hos AF efter att man blir arbetslös för att behålla sin sgi, hon var kvarskriven på AF fram tills förra månaden (har fortsatt fått lön fram tills dess pga semesterdagar som blivit utbetalda) så jag tänker att dem 3 månaderna börjar gälla från att AF själva skrev ut henne förra månaden, eller? Man kan ju alltid hoppas.. får ta o ringa AF och kolla läget imorgon

När är det tänkt att barnet ska komma?

Man ska skriva in sig dag 1 när man blir arbetslös !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp