Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga om föräldrapenning, vad får vi ut?

Jag fick något om min SGI typ i måndags, det rörde vab Sedan september så räkna med lång handläggningstid

Jag tex har en skyddad SGI på 460tkr/år fast min beräknade årsinkomst för 2021 är 300tkr, där Försäkringskassan utgår från mitt senaste heltidsjobb eftersom min sysselsättningsgrad varit 100% sedan jag blev arbetslös. Dvs arbetssökande/inskriven på Arbetsförmedlingen, deltidsjobb, studier etc räknas som sysselsättning. Borde bli iaf 220tkr/år för din tjej.

220k i SGI innebär netto lite över 10 i månaden vid max uttag

Hon fick detta café jobbet via arbetsförmedlingen och jobbade där med stöd från arbetsförmedlingen i drygt 2 år, heltid. Hon påstår att hon fått mail av arbetsförmedlingen för typ 1-2 månader sen att dom skrivit ut henne ifrån arbetsförmedlingen

Okej folket nu är hon inne på arbetsförmedlingen och det står att hennes anställning hos detta cafet fortfarande är pågående när hon slutat i slutet på juli? Så detta företaget tar fortfarande emot bidrag men vad gäller detta för henne nu?

Okej folket nu är hon inne på arbetsförmedlingen och det står att hennes anställning hos detta cafet fortfarande är pågående när hon slutat i slutet på juli? Så detta företaget tar fortfarande emot bidrag men vad gäller detta för henne nu?
Luktar bidragsfusk iaf. Ingen skillnad för tjejen, vet inte om luckan som utskriven utan sysselsättning kan ställa till det. Man brukar kunna planera sin föräldraledighet i förväg på Mina sidor, testat det?

Hon fick detta café jobbet via arbetsförmedlingen och jobbade där med stöd från arbetsförmedlingen i drygt 2 år, heltid. Hon påstår att hon fått mail av arbetsförmedlingen för typ 1-2 månader sen att dom skrivit ut henne ifrån arbetsförmedlingen
Konstigt att få så usel lön när arbetsgivaren dessutom fått/får bidrag, och att arbetsförmedlingen gått med på sådana villkor.

Konstigt att få så usel lön när arbetsgivaren dessutom fått/får bidrag, och att arbetsförmedlingen gått med på sådana villkor.
Hon fick ut 14-15k netto men jobbade 75% medan 100% på papper, hon lider av svår psykisk ohälsa så hon har vart sjukskriven ett tag också

Luktar bidragsfusk iaf. Ingen skillnad för tjejen, vet inte om luckan som utskriven utan sysselsättning kan ställa till det. Man brukar kunna planera sin föräldraledighet i förväg på Mina sidor, testat det?
Men detta med SGI. Hon jobbade där i 2 år, hade en årsinkomst på 230.000 som mest. Slutade i slutet på juli, står fortfarande kvar på arbetsförmedlingen. Hon blev avskriven från ARB förmedlingen för 1 månad sedan. Är dessa 230.000 hon tjänat från förra året hennes SGI eller har hon ens någon SGI? Och är det isåfall den inkomsten dom räknar från? Förövrigt så fick hon lön ifrån detta stället i augusti och september för att hon hade 35 sparade semesterdagar som dom betalade ut med 2 månaders mellanrum, om de har någon betydelse

Hon fick ut 14-15k netto men jobbade 75% medan 100% på papper, hon lider av svår psykisk ohälsa så hon har vart sjukskriven ett tag också
Arbetsgivaren har förmodligen redovisat 100% ändå och fått helt gratis arbetskraft, tycker sånt där är så billigt gjort, men väldigt vanligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp